https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/oafl/issue/feed Opolskie Akademickie Forum Logistyki 2024-08-21T09:12:00+00:00 dr Sabina Wyrwich-Płotka swyrwich@uni.opole.pl Open Journal Systems <p>Pomysłodawcą i inicjatorem założenia czasopisma są pracownicy Zakładu Logistyki i Marketingu, pod kierownictwem prof. dr hab. Sabiny Kauf, kirownika Katedry Marketingu i Zarządzania Łańcuchami dostaw. Czasopismo skierowane jest do studentów wszystkich uczelni. Podstawowym celem czasopisma jest włączanie i propagowanie rozwoju naukowego wśród studentów na ogólnodostępnym forum.</p> <p>Opolskie Akademickie Forum Logistyki jest ogólnokrajowym studenckim czasopismem internetowym, na forum którego prezentowane będą badania naukowe realizowane przez studentów.</p> https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/oafl/article/view/5590 Rola współczesnego marketingu w branży logistycznej 2024-08-21T09:06:33+00:00 Milena Kędzia oafl@uni.opole.pl <p>W artykule przedstawiona została rola jaką spełnia współczesny marketing w branży logistycznej. W pracy przedstawiono w jaki sposób odbywa się współpraca między nimi oraz jakie powiązania występują. Pomysł na powstanie artykułu powstał poprzez chęć zrozumienia<br>jak ważny jest współczesny marketing w działaniach, które wykonują przedsiębiorstwa logistyczne. Celem pracy jest zbadanie w jak dużym stopniu marketing oddziałuje na firmy oraz sprawdzenie w jakich dziedzinach wspomaga pracę przedsiębiorstw w sposób najbardziej intensywny. Artykuł skupia się na grupie przedsiębiorstw zajmujących się działalnością w szeroko pojętej logistyce. W części pierwszej scharakteryzowano istotę marketingu i logistyki. Wskazano kluczowe obszary współpracy tych dwóch przenikających się pojęć. Następnie wskazano istotę branży logistycznej. W następnej części opracowania zidentyfikowano zależności i role marketingu w branży logistycznej co jest kluczowym tematem artykułu. W celu praktycznego sprawdzenia zależności między marketingiem a branżą logistyczną na ostatnim etapie opracowania zostały wskazane te zależności na przykładzie, jednej z największych firm zajmującej się produkcją naczep. Praca powstała na podstawie zebranych informacji pochodzących z wielu opracować zarówno literatury polskiej, jak i<br>zagranicznej. Dodatkowym źródłem pracy jest samodzielnie przygotowana i przeanalizowana ankieta, która powstała we współpracy z firmą Wielton S.A</p> 2024-08-21T00:00:00+00:00 Prawa autorskie (c) 2024