Opolskie Akademickie Forum Logistyki https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/oafl <p>Pomysłodawcą i inicjatorem założenia czasopisma są pracownicy Zakładu Logistyki i Marketingu, pod kierownictwem prof. dr hab. Sabiny Kauf, kirownika Katedry Marketingu i Zarządzania Łańcuchami dostaw. Czasopismo skierowane jest do studentów wszystkich uczelni. Podstawowym celem czasopisma jest włączanie i propagowanie rozwoju naukowego wśród studentów na ogólnodostępnym forum.</p> <p>Opolskie Akademickie Forum Logistyki jest ogólnokrajowym studenckim czasopismem internetowym, na forum którego prezentowane będą badania naukowe realizowane przez studentów.</p> pl-PL swyrwich@uni.opole.pl (dr Sabina Wyrwich-Płotka) help@libcom.pl (LIBCOM) Wed, 21 Aug 2024 09:12:00 +0000 OJS 3.3.0.10 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Rola współczesnego marketingu w branży logistycznej https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/oafl/article/view/5590 <p>W artykule przedstawiona została rola jaką spełnia współczesny marketing w branży logistycznej. W pracy przedstawiono w jaki sposób odbywa się współpraca między nimi oraz jakie powiązania występują. Pomysł na powstanie artykułu powstał poprzez chęć zrozumienia<br>jak ważny jest współczesny marketing w działaniach, które wykonują przedsiębiorstwa logistyczne. Celem pracy jest zbadanie w jak dużym stopniu marketing oddziałuje na firmy oraz sprawdzenie w jakich dziedzinach wspomaga pracę przedsiębiorstw w sposób najbardziej intensywny. Artykuł skupia się na grupie przedsiębiorstw zajmujących się działalnością w szeroko pojętej logistyce. W części pierwszej scharakteryzowano istotę marketingu i logistyki. Wskazano kluczowe obszary współpracy tych dwóch przenikających się pojęć. Następnie wskazano istotę branży logistycznej. W następnej części opracowania zidentyfikowano zależności i role marketingu w branży logistycznej co jest kluczowym tematem artykułu. W celu praktycznego sprawdzenia zależności między marketingiem a branżą logistyczną na ostatnim etapie opracowania zostały wskazane te zależności na przykładzie, jednej z największych firm zajmującej się produkcją naczep. Praca powstała na podstawie zebranych informacji pochodzących z wielu opracować zarówno literatury polskiej, jak i<br>zagranicznej. Dodatkowym źródłem pracy jest samodzielnie przygotowana i przeanalizowana ankieta, która powstała we współpracy z firmą Wielton S.A</p> Milena Kędzia Prawa autorskie (c) 2024 https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/oafl/article/view/5590 Wed, 21 Aug 2024 00:00:00 +0000