Opublikowane: 2020-11-27

Perspektywy namibijskich studentów pedagogiki dotyczące kwestii środowiskowych

Choshi KASANDA , Donovan ZEALAND , Neil TAYLOR

Abstrakt

Jak wiele krajów na całym świecie, Namibia, poza względnie niewielką populacją i stabilnym rządem, boryka się z poważnymi problemami środowiskowymi. Artykuł przedstawia wyniki badań ukierunkowanych na określenie, w jaki sposób grupa potencjalnie wpływowych studentów trzeciego stopnia pedagogiki postrzega stan środowiska w Namibii. W tym celu przeprowadzono wywiady z grupą 20 przyszłych nauczycieli, aby zbadać ich postrzeganie wyzwań środowiskowych, przed jakimi stoi Namibia. Większa część respondentów stwierdziła, że głównym problemem jest wylesianie. Kojarzyli oni również zagrożenia środowiskowe z erozją, zasoleniem oraz pustynnieniem. Niektóre osoby wskazywały na globalne ocieplenie i powiązane z nim zmiany klimatyczne, kilku studentów uważało, że kraj już cierpi z powodu tych zjawisk. Pomimo że populacja Namibii jest dość niewielka w porównaniu do jej powierzchni, przyszli nauczyciele uznali wzrost liczby ludności za problem zarówno środowiskowy, jak też społeczny. Wszyscy respondenci postrzegali edukację jako klucz do zmniejszenia wielkości rodzin oraz złagodzenia problemów środowiskowych i społecznych. Jednak żaden z uczestników badania nie powiązał degradacji środowiska z umacniającymi się wzorcami konsumpcyjnymi.

Słowa kluczowe:

Namibia, studenci pedagogiki, kwestie środowiskowe, wylesienie, zmiany klimatyczne, populacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

KASANDA, C., ZEALAND, D., & TAYLOR, N. (2020). Perspektywy namibijskich studentów pedagogiki dotyczące kwestii środowiskowych. Economic and Environmental Studies, 14(1 (29), 21–36. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ees/article/view/2823

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.