W niniejszym artykule zbadano wpływ zastosowania technik zarządzania projektowego na sukces projektu dotyczącego służby zdrowia na przykładzie Szpitala Ogólnego w Badagry w stanie Lagos. W tym celu wykorzystano badania ankietowe. Kwestionariusz ankietowy skierowano do 65 pracowników służby zdrowia, opierając się na technice celowego doboru próby, natomiast 256 kwestionariuszy rozdzielono pomiędzy pacjentów w oparciu o prosty losowy dobór próby. Weryfikacja kwestionariusza nastąpiła poprzez potwierdzenie zasadności treści oraz jej rzetelności dzięki współczynnikowi Alfa Cronbacha, który wyniósł 0,851. Dane zgromadzone w celach badawczych zaprezentowano za pomocą wykresów i tabel jako odsetki i częstotliwości, zaś postawione hipotezy przeanalizowano za pomocą analizy korelacji i regresji. Wyniki ukazały, że istnieje istotna zależność pomiędzy alokacją zasobów a podtrzymywalnością służby zdrowia, przy wykorzystaniu współczynnika korelacji Pearsona (r = 0,832, p-value < 0,05). Stwierdzono także, że 85% wariacji zaobserwowanych w poprawie jakości stanowi lub jest pochodną zaplanowanych usług monitoringowych (R2 = 0,85, p-value <0,05). W oparciu o wyniki, w artykule przedstawiono rekomendacje, zgodnie z którymi projekty ustanawiane przez radę administracyjną placówki służby zdrowia muszą być polecane przez zespół zarządzający projektem. Kierownicy służby zdrowia musza być także zwracać uwagę na jakość opieki zdrowotnej i jej wyniki w postaci zdrowia pacjentów. Wreszcie, należy wdrożyć akt prawny dotyczący Technologii Informacji Zdrowotnej dla Zdrowia Ekonomicznego i Klinicznego (ang. The Health Information Technology for Economic and Clinical Health (HITECH)), aby podnieść poziom opieki zdrowotnej nad pacjentami w Nigerii poprzez bezprecedensowe inwestycje w Technologię Informacji Zdrowotnej.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.