Opublikowane: 2020-11-25

Pomiar wartości marek handlowych i świadczenie usług: badanie empiryczne w nigeryjskim sektorze ubezpieczeniowym

Sunday Stephen Ajemunigbohun , Sunday Adekunle Aduloju
Economic and Environmental Studies
Dział: Articles
DOI https://doi.org/10.25167/ees.2017.44.9

Abstrakt

W niniejszym artykule oceniono pomiar wartości marek handlowych w odniesieniu do świadczenia
usług przez firmy ubezpieczeniowe w Nigerii. Przyjęto scenariusz badań objaśniających.
Posłużono się techniką celowego doboru próby, a dane zebrano za pomocą ustrukturyzowanego
kwestionariusza. Badaniem objęto 31 firm ubezpieczeniowych w Nigerii i uzyskano 68%
zwrotności kwestionariuszy z całej próby liczącej 212 respondentów. Zgromadzone w ten sposób
dane poddano analizie w oparciu o metodę regresji danych. Wyniki ukazały relatywne znaczenie
indywidualnego pomiaru wartości marki handlowej i jego pozytywny związek ze świadczeniem
usług przez przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe w Nigerii. Niniejsze badania powinny uświadomić
organy regulacyjne co do potrzeby ciągłego zaangażowania środowiska akademickiego,
praktyków ubezpieczeniowych oraz innych interesariuszy w analizowanie, nadzorowanie i
poprawę poziomu penetracji rynku ubezpieczeniowego w Nigerii. Zaleca się, aby praktycy
ubezpieczeniowi włączyli kreowanie wartości w proces świadczenia usług jako krytycznie ważne,
co pozwoli na dobry wizerunek i reputację marki. Wreszcie, Krajowa Komisja Ubezpieczeniowa
(ang.: National Insurance Commission) powinna poważnie traktować swą funkcję nadzorczą
poprzez regularne angażowanie się w pozyskiwanie opinii zwrotnej ubezpieczających i
ubezpieczonych w zakresie opinii klientów na temat marek ubezpieczeniowych. Artykuł
przedstawia empiryczne podejście do menedżerów firm ubezpieczeniowych z punktu widzenia
potrzeby zwracania uwagi i badania świadomości marki, skojarzeń z marką oraz zaufania do niej
przez klientów.

Słowa kluczowe:

wartość marki, świadczenie usług, zaufanie do marki, firmy ubezpieczeniowe, Nigeria

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ajemunigbohun, S. S., & Aduloju, S. A. (2020). Pomiar wartości marek handlowych i świadczenie usług: badanie empiryczne w nigeryjskim sektorze ubezpieczeniowym. Economic and Environmental Studies, 17(4 (44), 777–793. https://doi.org/10.25167/ees.2017.44.9

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.