Rola Internetu w działalności marketingowej adresowanej do konsumentów generacji Y, na przykładzie wybranych regionów Polski, Czech i Słowacji
Anetta Barska
https://orcid.org/0000-0001-7413-1781
Janusz Śnihur
https://orcid.org/0000-0003-0947-7983
Abstrakt
Dynamiczny rozwój Internetu i urządzeń elektronicznych sprzyja coraz powszechniejszemu ich
wykorzystaniu w działalności marketingowej przedsiębiorstw, co przejawia się w dynamicznym
rozwoju handlu elektronicznego oraz użyciem Internetu, jako medium komunikacji.
Celem artykułu prezentacja stanu wykorzystania Internetu, jako kanału dystrybucji i komunikacji
z konsumentami generacji Y. W swoim opracowaniu Autorzy charakteryzują stan i
wykorzystanie technologii IT przez producentów i konsumentów, prezentują opinie młodych
konsumentów na temat wykorzystania Internetu, jako źródła informacji. Zakres terytorialny
badań dotyczy regionów przygranicznych Polski, Czech i Słowacji. W postępowaniu badawczym
zostały wykorzystane źródła wtóre informacji w postaci krajowej i zagranicznej literatury
przedmiotu, dostępnych statystyk obrazujących analizowane zjawiska, jak również własne
badania ankietowe dotyczące analizowanej problematyki. Badania zostały przeprowadzone w
roku 2013 i 2014 wśród konsumentów generacji Y pochodzących z Czech, Polski i Słowacji.
Słowa kluczowe:
internet, generacja Y, komunikacja marketingowa, e-handel, Polska, Czechy, Słowacja, social mediaBibliografia
Bandyopadhyay, S. (2001). Competitive strategies for internet marketers in emerging markets. Consumer Research 11: 16-24.
Google Scholar
Barska, A. (2013). Online shopping in the opinion of young consumers. Management 17(1): 346-358.
Google Scholar
Bartosik-Purgat, M. (2011). Kulturowe uwarunkowania zachowań konsumentów na przykładzie młodych Europejczyków. Poznań: Wydawnictwo UE.
Google Scholar
Baym, N. K.; Zhang, Y. B.; Lin M. (2004). Social interactions across media: Interpersonal Communication on the Internet, Telephone and Face-to-Face. New Media & Society 6(3): 299-316.
Google Scholar
Baym, N. K.; Zhang, Y.B.; Kunkel, A.; Ledbetter, A.; Lin, M-Ch. (2007). Relational quality and media use in interpersonal relationships. New Media & Society 9(5):735-752.
Google Scholar
Business Editors (2002). Alloy Acquires Youthstream’s Generation-Y. Targeted Media and Marketing Services Assets. Business Wire August 6:1.
Google Scholar
Choi, S.M.; Ferle, C.L. (2004).Convergence across American and Korean young adults: socialization variables indicate the verdict is still out. International Journal of Advertising 23: 479-506.
Google Scholar
Donnelly, A. (2008). Playing to the Digital Generation. Marketing April 16:19-20.
Google Scholar
Dorčák, P.; Pollák, F. (2010). Marketing & e-business. Prešov: EZO, s.r.o.
Google Scholar
Dorčák, P.; Pollák, F.; Stefko R. (2011) Virtual social networks and their utilization for promotion. Polish Journal of Management Studies 4: 135-144.
Google Scholar
Eurostat database (2010, 2011, 2012, 2013). Available at: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu. Accessed 8 July 2014.
Google Scholar
Fill, Ch. (2001). Essentially a Matter of Consistency: Integrated Marketing Communications. The Marketing Review 1: 409-425.
Google Scholar
Himel, L.; Munck, P. (2000). Brave new branding—Extending mass-media brand online requires seamless integration. Digital Marketing 1(6):18.
Google Scholar
Hinton, P. R.; Brownlow, C.; McMurray, I.; Cozens, B. (2004). SPSS explained. East Sussex. England: Routledge.
Google Scholar
Keith, M. (2011). An exploratory investigation and typology of mobile information search, perceived credibility and wom behavior amongst Generation Y. American Marketing Association Summer: 27-28.
Google Scholar
Kotler, P.; Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Google Scholar
Lenhart, A.; Purcell, L.; Smith, A.; Zickuhr, K. (2010). Social media and young adults. Pew Internet and American Life Project. Available at: http://www.pewinternet.org/Reports/2010/Social-Media-and-Young-Adults.aspx. Accessed 8 July 2014.
Google Scholar
Luck, E.; Mathews, S. (2010). What Advertisers Need to Know about the Y- Generation: An Australian Perspective. Journal of Promotion Management 16(1/2): 134-147.
Google Scholar
Molenaar, C. (2012). E-Marketing: Applications of information technology and the Internet within marketing. England: Routledge.
Google Scholar
Olszański, L. (2006). Dziennikarstwo internetowe. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Parmar, A. (2002). Global youth united: homogeneous group prime target for U.S. marketers. Marketing News 28 October: 1-49.
Google Scholar
Pempek, T. A.; Yermolayeva, Y. A.; Calvert, S. L. (2009). College students' social networking experiences on facebook. Journal of Applied Developmental Psychology 30(3): 227-238.
Google Scholar
Prahalad, C.K.; Ramaswamy, V. (2004). The Future of Competition. Co-creating Unique Value Customers. Boston: Harvard Business School Press.
Google Scholar
Raport of Gemius SA. Available at: http://www.bloomberg.com. Accessed 18 July 2014.
Google Scholar
Quan-Haase, A.; Young, A. L. (2010). Uses and gratifications of social media: A comparison of facebook and instant messaging. Bulletin of Science, Technology & Society 30(5): 350-361.
Google Scholar
Sheldon, P. (2008). Student favorite: Facebook and motives for its use. Southwestern Mass Communication Journal 23(2): 38-53.
Google Scholar
Sponcil M.; Gitimu P. Use of social media by college students: Relationship to communication and self-concept, Journal of Technology Research. Available at: http://www.aabri.com/manuscripts/121214. Accessed 8 July 2014.
Google Scholar
Urista, M.A.; Dong, Q.; Day, K.D. (2009). Explaining why young adults use my space and facebook through uses and gratifications theory. Human Communication 12(2): 215-225.
Google Scholar
Venohr B.; Meyer K. (2007). The German Miracle Keeps Running: How Germany's Hidden Champions Stay Ahead in the Global Economy. Available at: http://www.klausmeyer.co.uk/publications/Venohr_Meyer_The_German_Miracle070331.pdf. Accessed 8 July 2014.
Google Scholar
Statystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Economic and Environmental Studies
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.