Opublikowane: 2020-12-07

Rola Internetu w działalności marketingowej adresowanej do konsumentów generacji Y, na przykładzie wybranych regionów Polski, Czech i Słowacji

Anetta Barska , Janusz Śnihur

Abstrakt

Dynamiczny rozwój Internetu i urządzeń elektronicznych sprzyja coraz powszechniejszemu ich
wykorzystaniu w działalności marketingowej przedsiębiorstw, co przejawia się w dynamicznym
rozwoju handlu elektronicznego oraz użyciem Internetu, jako medium komunikacji.
Celem artykułu prezentacja stanu wykorzystania Internetu, jako kanału dystrybucji i komunikacji
z konsumentami generacji Y. W swoim opracowaniu Autorzy charakteryzują stan i
wykorzystanie technologii IT przez producentów i konsumentów, prezentują opinie młodych
konsumentów na temat wykorzystania Internetu, jako źródła informacji. Zakres terytorialny
badań dotyczy regionów przygranicznych Polski, Czech i Słowacji. W postępowaniu badawczym
zostały wykorzystane źródła wtóre informacji w postaci krajowej i zagranicznej literatury
przedmiotu, dostępnych statystyk obrazujących analizowane zjawiska, jak również własne
badania ankietowe dotyczące analizowanej problematyki. Badania zostały przeprowadzone w
roku 2013 i 2014 wśród konsumentów generacji Y pochodzących z Czech, Polski i Słowacji.

Słowa kluczowe:

internet, generacja Y, komunikacja marketingowa, e-handel, Polska, Czechy, Słowacja, social media

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Barska, A., & Śnihur, J. (2020). Rola Internetu w działalności marketingowej adresowanej do konsumentów generacji Y, na przykładzie wybranych regionów Polski, Czech i Słowacji. Economic and Environmental Studies, 15(2 (34), 189–209. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ees/article/view/2947

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.