A STUDY ON THE ECOLOGICAL AWARENESS OF SUPERMARKET CLIENTS ON THE BASIS OF A QUESTIONNAIRE SURVEY

Andrzej GRACZYK



Zbigniew JAKUBCZYK




Abstrakt

This research was aimed at investigating a given form of ecological awareness. The ecological awareness of consumers madę edivent in purchasing decisions is an important factor, sińce awareness that the State of the natural environment depends on the activities of each individual is clearly growing [see Sołdra-Gwiżcz, 2002, 35-53]. The choice of individuals in this field are particularly broad. For the purposes of this article we will adopt the approach taken by Parysek and Dutkowski [1994] that “one may assess the level of social awareness, in which the conditions and opportunities for the realisation of human values are recognized, by ecological awareness.”


“Co Trzeci klient nie zwraca Uwagi na Etykiety, co Piąty ich nie Rozumie”, Wiadomości Handlowe, 9, p. 5, 2005.

Franzone, D., “Polityka Wspólnoty Europejskiej dotyczącą Organizmów Modyfikowanych Genetycznie” in: Kędra, A. (ed.) GMO - poznajmy swoje poglądy, pp. 23-32. Warszawa: InE, 2003.

Górka, K., Poskrobko, B., Radecki, W., Ochrona Środowiska, Problemy Społeczne, Ekonomiczne i Prawne. Warszawa: PWE, 1995.

Kossobudzki, P., “Polskie Organizacje Pozarządowe a Organizmy Modyfikowane Genetycznie. in: Kędra, A. (ed.) GMO - poznajmy swoje poglądy, pp. 33-41. Warszawa: InE, 2003.

Kurek-Stec, A., “Case Study: Reklama w miejscu sprzedaży. Kuszące zakupy”. Magazyn Brief, 11, pp. 11-12, 2004.

Maurer, S., Żywność Organiczna - trend przyszłości, www.zieloni.org.pl, accessed in September 2005.

O Nowoczesny Kształt Polski, Dylematy rozwoju na progu XXI wieku. Raport prognostyczny. Wrocław—Warszawa: Ossolineum, 1989.

Parysek, J.J., Dutkowski, M., “Koncepcja Ekorozwoju i jej Technologiczne oraz Społeczno-polityczne Uwarunkowania”, Przegląd Geograficzny, LXVI, 2, pp. 36-42, 1994.

Sołdra-Gwiżdż, T., “Od Aktywności Indywidualnej do Działań Zbiorowych”, in: Frysztacki, K., W Kręgu Przyrody i Społeczeństw. Studia nad świadomością ekologiczną młodzieży Opolszczyzny. Opole: Instytut Śląski, 2002.

Opublikowane
2020-12-08

Cited By / Share

GRACZYK, A., & JAKUBCZYK, Z. (2020). A STUDY ON THE ECOLOGICAL AWARENESS OF SUPERMARKET CLIENTS ON THE BASIS OF A QUESTIONNAIRE SURVEY. Economic and Environmental Studies, 7, 217–224. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ees/article/view/2961

Autorzy

Andrzej GRACZYK 

Autorzy

Zbigniew JAKUBCZYK 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.