Pro-ecological and social actions of enterprises as manifestations of implementing the conception of sustainable development
Аннотация
The aim of the article is to determine the influence of the conception of sustainable development on entrepreneurs’ behaviors and the process of managing a company. Analysis based on desk research method and survey research. The results shows the meaning of social responsibility in business which is different and depends on awareness of entrepreneur in this theme.
Ключевые слова:
Social Responsibility of Business, CSR Strategy, Sustainable Development Strategy, Sustainable EnterpreneursБиблиографические ссылки
Adamczyk, J.; Nitkiewicz, T. (2007). Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
Google Scholar
Campbel, J.L. (2007). Why would corporations behave in socially responsible ways? An institutional theory of corporate social responsibility. Academy of Management Review 32(3): 950.
Google Scholar
Carroll, A.B., (1991). The pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons 07/08. Forward: Kardas, J.S.; Jasińska, M. (2010). Społeczny wymiar zrównoważonego rozwoju organizacji. Warszawa: Wyd. Studio Emka.
Google Scholar
Cisek, M.; Domańska-Szaruga B.(2010). Zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, Warszawa: 158.
Google Scholar
Freeman, E. R.; Liedtka, J. (1991). Corporate Social Responsibility. A Critical Approach. Business Horizons 34(4): 94-95
Google Scholar
Kardas, J.S.; Jasińska, M (2010). Społeczny wymiar zrównoważonego rozwoju organizacji. Warszawa: Studio Emka. 258
Google Scholar
Kronenberg, J.; Bergier, T.(2010). Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. Fundacja Sendzimira.
Google Scholar
Kaźmierczak, M. Bezpieczeństwo i higiena pracy a rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Available at: http://archiwum.ciop.pl/34205. Accessed 15 February 2016.
Google Scholar
Opinion of the European Economic and Social Committee on Information and measurement instruments for corporate social responsibility (CSR) in a globalised economy (2005/C 286/04). Available at: http://eurlex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52005IE0692&rid=1: 3. Accessed 15 February 2016.
Google Scholar
Rojek-Nowosielska, M. (2011). Modelowe ujęcie społecznej odpowiedzialności. In: Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa? Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 220: 31.
Google Scholar
www.eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52012AE1301&rid=4. Accessed 16 June 2016.
Google Scholar