Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.


Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.

  • Zgłoszenie nie było jeszcze publikowane, ani nie zostało wysłane do innego czasopisma (lub odpowiednie wyjaśnienie zostało zawarte w sekcji komentarzy dla redaktora).
  • Plik zgłoszenia zapisane jest w formacie zapisu OpenOffice, Microsoft Word lub RTF.
  • Jeżeli są dostępne, dostarczono URL odnośników.
  • Tekst jest zapisany pojedynczymi spacjami, czcionką 12 punktów, zawiera kursywę zamiast podkreślników (wyjąwszy adresy URL); ilustracje, wykresy i tabele zostały wklejone we właściwe miejsca.
  • Tekst przestrzega wymogów stylistycznych i bibliograficznych wyznaczonych we Wskazówkach dla autora.


  1. Artykuły publikowane są w sposób nieodpłatny.
  2. Objętość tekstu powinna mieścić się w zakresie 40 000 znaków (łącznie z spacjami, przypisami oraz bibliografią). Wszelkie odstępstwa powinny być indywiduwalnie uzgodnione z redakcją.
  3. Tekst do publikacji należy przygotować języku angielskim.
  4. Tekst należy przesłać w formacie A4, napisany czcionką Times New Roman w rozmiarze 12. Wyjątkiem jest tytuł pracy, którego czcionka powinna mieć rozmiar 14. W pracy należy uwzględnić marginesy po 2,5cm każdy oraz 1,5 odstępy między wersami. Tekst należy wyjustować.
  5. Akceptowalne formaty tekstu: *.odt, *.doc, *.docx, *.rtf (inne formaty możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z redaktorem technicznym). Akceptowalne formaty graficzne: *.eps, *.ps, *.jpeg, *.png, *.gif, *.bmp (inne formaty możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z redaktorem technicznym) w minimalnej rozdzielczości 300 dpi. Ponadto powinny zostać opatrzone tytułem oraz źródłem.
  6. Źródła tekstów cytowanych należy w nawiasie po tekście cytowanym.
  7. Kursywy używamy do oznaczania zwrotów łacińskich w tekście.
  8. Wszelkie źródła wykorzystane w pracy należy umieścić w bibliografii, sporządzonej w stylu Chicago Manual of Style 17th edition.
  9. Kolejność elementów w artykule: tytuł artykułu w języku oryginalnym. Tytuł powinien być krótki i wskazywać precyzyjnie, o czym jest artykuł. Dobrze jest zamieścić w tytule przynajmniej część słów kluczowych i nazwy własne; tytuł artykułu w języku angielskim; abstrakt w języku angielskim. Abstrakt powinien w jak najmniejszej ilości słów przedstawiać treść artykułu. Powinien koniecznie wyjaśniać: a) tło; b) cele; c) metodykę; d) wyniki; e) wnioski. słowa kluczowe angielskie; tekst główny. W tekście powinny konsekwentnie pojawiać się słowa kluczowe bądź synonimy; bibliografia załącznikowa w artykule musi być określona angielskim słowem References.
  10. Zasady współpracy autora z wydawnictwem zostały określony na stronie internetowej wydawnictwa, w zakładce „DLA AUTORÓW”.
  11. Recenzowanie prac przebiega zgodnie z zachowaniem wszelakich zasad poufności.
  12. Autor zobowiązany jest ustosunkować się do krytycznych uwag recenzenta. Argumenty muszą być zdecydowane oraz klarowne.
  13. Artykuł zostanie opublikowany po uzyskaniu dwóch pozytywnych recenzji.
  14. Autor zobowiązany jest do dostarczenie oświadczenia potwierdzającego, iż złożona praca stanowi jego własną twórczość autorską.
  15. Autor zostanie powiadomiony o przyjęciu artykułu do recenzji drogą mailową.
  16. Tekst niespełniający określonych wymogów zostanie zwrócony autorowi.