Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
Zgłoszenie nie było jeszcze publikowane, ani nie zostało wysłane do innego czasopisma (lub odpowiednie wyjaśnienie zostało zawarte w sekcji komentarzy dla redaktora).
Plik zgłoszenia zapisane jest w formacie zapisu OpenOffice, Microsoft Word lub RTF.
Jeżeli są dostępne, dostarczono URL odnośników.
Tekst jest zapisany pojedynczymi spacjami, czcionką 12 punktów, zawiera kursywę zamiast podkreślników (wyjąwszy adresy URL); ilustracje, wykresy i tabele zostały wklejone we właściwe miejsca.
Tekst przestrzega wymogów stylistycznych i bibliograficznych wyznaczonych we Wskazówkach dla autora.
Wytyczne dla autorów
Artykuły publikowane są w sposób nieodpłatny.
Objętość tekstu powinna mieścić się w zakresie 40 000 znaków (łącznie z spacjami, przypisami oraz bibliografią). Wszelkie odstępstwa powinny być indywiduwalnie uzgodnione z redakcją.
Tekst do publikacji należy przygotować języku angielskim.
Tekst należy przesłać w formacie A4, napisany czcionką Times New Roman w rozmiarze 12. Wyjątkiem jest tytuł pracy, którego czcionka powinna mieć rozmiar 14. W pracy należy uwzględnić marginesy po 2,5cm każdy oraz 1,5 odstępy między wersami. Tekst należy wyjustować.
Akceptowalne formaty tekstu: *.odt, *.doc, *.docx, *.rtf (inne formaty możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z redaktorem technicznym). Akceptowalne formaty graficzne: *.eps, *.ps, *.jpeg, *.png, *.gif, *.bmp (inne formaty możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z redaktorem technicznym) w minimalnej rozdzielczości 300 dpi. Ponadto powinny zostać opatrzone tytułem oraz źródłem.
Źródła tekstów cytowanych należy w nawiasie po tekście cytowanym.
Kursywy używamy do oznaczania zwrotów łacińskich w tekście.
Wszelkie źródła wykorzystane w pracy należy umieścić w bibliografii, sporządzonej w stylu Chicago Manual of Style 17th edition.
Kolejność elementów w artykule: tytuł artykułu w języku oryginalnym. Tytuł powinien być krótki i wskazywać precyzyjnie, o czym jest artykuł. Dobrze jest zamieścić w tytule przynajmniej część słów kluczowych i nazwy własne; tytuł artykułu w języku angielskim; abstrakt w języku angielskim. Abstrakt powinien w jak najmniejszej ilości słów przedstawiać treść artykułu. Powinien koniecznie wyjaśniać: a) tło; b) cele; c) metodykę; d) wyniki; e) wnioski. słowa kluczowe angielskie; tekst główny. W tekście powinny konsekwentnie pojawiać się słowa kluczowe bądź synonimy; bibliografia załącznikowa w artykule musi być określona angielskim słowem References.
Zasady współpracy autora z wydawnictwem zostały określony na stronie internetowej wydawnictwa, w zakładce „DLA AUTORÓW”.
Recenzowanie prac przebiega zgodnie z zachowaniem wszelakich zasad poufności.
Autor zobowiązany jest ustosunkować się do krytycznych uwag recenzenta. Argumenty muszą być zdecydowane oraz klarowne.
Artykuł zostanie opublikowany po uzyskaniu dwóch pozytywnych recenzji.
Autor zobowiązany jest do dostarczenie oświadczenia potwierdzającego, iż złożona praca stanowi jego własną twórczość autorską.
Autor zostanie powiadomiony o przyjęciu artykułu do recenzji drogą mailową.
Tekst niespełniający określonych wymogów zostanie zwrócony autorowi.
Polityka prywatności
Postanowienia Ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do danych osobowych użytkowników Platformy czasopism Uniwersytetu Opolskiego, działającej pod adresem https://czasopisma.uni.opole.plzwanej dalej „Platformą”.
Administratorem danych osobowych jest Uniwersytet Opolski, z siedzibą w Opolu, przy pl. Kopernika 11A, 45-040 Opole, zwanym dalej „Administratorem”.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną na adres e-mail iod@uni.opole.pl, poprzez formularz na stronie: http://iod.uni.opole.pl/kontakt/, lub pisemnie na adres jak w pkt 2.
Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanych dalej „RODO”, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a, b i c, ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000) oraz wymogami powszechnie
Cel, zakres i czas przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe użytkowników Platformy przetwarzane będą w celu niezbędnym do sprawnego funkcjonowania platformy naukowych czasopism elektronicznych, a zwłaszcza w następujących celach szczegółowych:
sprawnej komunikacji w procesie redakcyjnym;
redagowania treści;
tworzenia wewnętrznych raportów i analiz (w tym statystyk oglądalności podstron, czytelnictwa publikacji);
wysyłania za zgodą użytkowników powiadomień i informacji dotyczących czasopisma;
ewentualnych opłat za dostęp do publikacji;
informowania czytelników o autorstwie tekstów opublikowanych na Platformie;
indeksowania opublikowanych tekstów i danych w bazach danych, katalogach i serwisach, zgodnie z polityką wydawniczą czasopism,
dla celów naukowych i statystycznych przez cały okres udostępniania elektronicznych wersji czasopisma.
Użytkownicy zarejestrowani na Platformie mogą przekazać Administratorowi następujące dane:
Imię*
Drugie imię
Nazwisko*
Login
Płeć
Hasło (zaszyfrowane)
Email*
ORCiD ID
Strona WWW
Państwo
Telefon
Fax
Afiliacja
Biografia
Data rejestracji
Ostatnia data zalogowania
Lokalizacja
Zainteresowania badawcze
Funkcja (rola) na Platformie
Osoby rejestrujące się na prawach czytelnika zobligowane są podać następujące dane:
Imię
Nazwisko
Email
Login
Hasło
Funkcja (rola) na Platformie
Osoby rejestrujące się na prawach autora, prócz danych określonych w pkt II.3, zobligowani są podać informacje dotyczące afiliacji oraz kraju pochodzenia.
W przypadku uruchomienia na Platformie sprzedaży elektronicznych wersji publikacji, osoby zainteresowane skorzystaniem z tej usługi mogą przekazywać Administratorowi dodatkowe dane dotyczące wyboru kanału płatności oraz numeru konta bankowego.
Ogólne zasady przetwarzania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest:
dobrowolne w przypadku korzystania z treści czasopism open access zdeponowanych na platformie
warunkiem koniecznym w przypadku chęci uczestnictwa w elektronicznym procesie wydawniczym, w tym:
deponowania tekstów do publikacji na prawach autorów,
prowadzenia prac związanych z funkcjami: redaktora, redaktora działu, redaktora technicznego, recenzenta, specjalisty DTP, indeksatora, korektora, menedżera czasopisma, menedżera subskrybcji, menedżera ds. marketingu,
założenia konta na prawach czytelnika w celu uzyskiwania informacji ze strony wydawnictwa i redakcji o nowo opublikowanych numerach i artykułach.
Dane osobowe potencjalnych autorów, których teksty nie zostały przyjęte do publikacji mogą zostać usunięte przez administratora po 2 latach od decyzji redakcji o niepublikowaniu.
Dane osobowe użytkowników na prawach czytelników mogą zostać usunięte przez Administratora w każdym momencie po uprzednim zgłoszeniu żądania użytkownika.
Prawa użytkowników
Każdy Użytkownik zarejestrowany na Platformie posiada prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do otrzymania ich kopii pod warunkiem, że nie narusza to praw innych osób, oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa ( w tym określonych w art. 15-21 RODO) prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w przetwarzaniu danych osobowych użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Użytkownik może realizować prawo wglądu i prawo do sprostowania danych poprzez edycję swojego konta i zmianę uprzednio przekazanych danych, za wyjątkiem loginu systemowego. Z poziomu aplikacji może w każdym momencie cofnąć zgodę na otrzymywanie informacji ze strony wydawnictwa i redakcji czasopism posadowionych na Platformie.
Skorzystanie z praw określonych w punkcie IV.1 następuje po uprzednim zgłoszeniu do Administratora lub za pośrednictwem Inspektora Ochrony Danych.
Prawa Administratora
Administrator zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych Użytkowników po cofnięciu zgody tylko na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego obligują go do retencji danych.
Administrator ma prawo udostępniać dane osobowe Użytkowników podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Administrator może korzystać z usług innych podmiotów przetwarzających, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych lub innego instrumentu prawnego zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w art. 28 RODO.
Dane mogą również być przekazywane:
procesorom w związku ze zleconą usługą administracji i wsparcia technicznego Platformy;
wydawcom systemów analitycznych Google Analitycs, AddThis
wydawcom baz i katalogów indeksujących:
SCOPUS
Pol-index
WorldCat
Google Scholar
CEJSH
CrossrefMetadataSearch
Zabezpieczanie danych osobowych
Każde połączenie ze stroną https://czasopisma.uni.opole.pl jest szyfrowane za pomocą kluczy SSL.
Hasła użytkowników w bazie danych są przetrzymywane w formie haszy.
Dostęp do bazy danych został ograniczony do konkretnych adresów IP oraz wymaga podania nazwy użytkownika oraz hasła.
Dostęp administracyjny mają tylko zaufani administratorzy systemu.
Serwer jest chroniony przez lokalny firewall.
Dane aplikacji podlegają cyklicznym kopią bezpieczeństwa obejmującym pliki oraz bazę danych zgodnie z harmonogramem wykonywania kopi zapasowych.
Pliki cookie
1. Platforma wykorzystuje pliki cookie, które służą do identyfikacji przeglądarki odwiedzających. Dzięki zebranym informacjom Administrator chce uzyskać wiedzę o częstotliwości odwiedzin Platformy oraz identyfikacji jej najbardziej interesujących elementów. Uzyskane dane pozwolą Administratorowi na lepsze dostosowanie Platformy do potrzeb użytkowników, usprawnienia jej funkcjonowania oraz w celach statystycznych. Pliki te nie mogą być wykorzystane do infekowania urządzenia wirusami lub innym złośliwym oprogramowaniem.
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.