Opublikowane: 2020-11-24

Czy opakowanie faktycznie sprzedaje?

Monika Ratajczyk
Economic and Environmental Studies
Dział: Articles
DOI https://doi.org/10.25167/ees.2017.42.15

Abstrakt

Opakowanie jest bardzo ważnym instrumentem marketingowym. Pełni bardzo ważną rolę w strategii produktu, ale również jako narzędzie komunikacji marki z konsumentem. Dobre opakowanie powinno zachęcać do zakupu produktu, ale czy rzeczywiście konsumenci zwracają na nie uwagę w procesie zakupowym? Artykuł prezentuje wyniki autorskich badań (etnografia) zrealizowanych w lipcu 2016 roku na młodych konsumentach (18-26 lat) mieszkających w Lublinie (Polska). W badaniu poddano obserwacji proces zakupowy produktów spożywczych realizowanych w typowy przez uczestnika sposób, w wybranym przez niego sklepie a następnie zrealizowano ok 40 minutowy wywiad na temat jego zwyczajów zakupowych. Badanie pokazało szereg czynników, które ograniczają promocyjną funkcję jednostkowego opakowania produktu. Są to: zakupy rutynowe, niektóre zwyczaje zakupowe, specyfika przestrzeni handlowej danego sklepu oraz wzrost świadomości konsumenckiej.

Słowa kluczowe:

etnografia, proces podejmowania decyzji zakupowych, młodzi konsumenci, opakowanie jednostkowe

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ratajczyk, M. (2020). Czy opakowanie faktycznie sprzedaje?. Economic and Environmental Studies, 17(2 (42), 399–413. https://doi.org/10.25167/ees.2017.42.15

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.