Opublikowane: 2020-12-07

Młodzi polscy konsumenci na rynku żywności ekologicznej

Iwona Escher , Joanna Petrykowska

Abstrakt

W opracowaniu autorki ukazują, w jaki sposób żywność ekologiczna postrzegana jest przez polskich młodych konsumentów, a także z jaką częstotliwością jest ona przez nich kupowana. W artykule wskazano również główne powody, dla których młodzi polscy konsumenci decydują się na zakup żywności ekologicznej oraz czynniki ograniczające ich w realizacji zakupów takiej żywności (zarówno, jeśli mowa o ilości, jak i częstotliwości dokonywania zakupu). Przy tworzeniu opracowania wykorzystano literaturę z zakresu ekologii, zachowań nabywców, marketingu oraz dane pozyskane z badania pierwotnego przeprowadzonego przez autorki w okresie luty-marzec 2014 r. metodą ankiety audytoryjnej na próbie 617 respondentów (młodych polskich konsumentów).

Słowa kluczowe:

żywność ekologiczna, młodzi polscy konsumenci

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Escher, I., & Petrykowska, J. (2020). Młodzi polscy konsumenci na rynku żywności ekologicznej. Economic and Environmental Studies, 15(2 (34), 167–187. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ees/article/view/2946

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.