Opublikowane: 2020-12-15

Ocena świadomości co do zagrożenia i ryzyka środowiskowego studentów publicznych instytucji edukacyjnych trzeciego stopnia w Stanie Oyo w Nigerii

Oluwole DARAMOLA , Oluwafemi ODUNSI

Abstrakt

Ryzyko środowiskowe występuje w każdej sferze środowiska człowieka i w każdym miejscu działalności ludzkiej. Jednym z takich miejsc jest środowisko kampusu uniwersyteckiego, w którym mieszkają i wykonują swoje codzienne czynności studenci. Wstępna obserwacja środowisk kampusów w Nigerii wykazała, że występują w nich zagrożenia środowiskowe i powiązane z nimi ryzyka, natomiast bark jest badań na ten temat. Niniejszy artykuł ma na celu zbadania świadomości studentów co do zagrożeń i ryzyk środowiskowych w publicznych instytucji edukacyjnych trzeciego stopnia w Stanie Oyo w Nigerii. Przeprowadzono badania kwestionariuszowe wśród 367 studentów wybranych za pomocą technik doboru próby badawczej. Analiza opisowa została wykorzystana do obliczeń średniego Indeksu Świadomości Zagrożenia (ang.: Hazard Awareness Indexes (HAIs )) oraz średniego Indeksu Intensywności Ryzyka (ang.: Risk Severity Indexes ( RSIs )) dla instytucji. Wyniki wykazały, że studenci są świadomi zagrożeń środowiskowych i powagi związanych z nimi ryzyk w instytucjach, zarówno w akademikach, jak i na terenach akademickich. Jednak poziom świadomości był wyższy w odniesieniu do niektórych instytucji. W artykule zaprezentowano rekomendacje, zgodnie z którymi władze uczelni powinny stworzyć programy uświadamiające oraz wdrożyć polityki na rzecz podniesienia świadomości studentów co do zagrożeń i ryzyk środowiskowych w instytucjach.

Słowa kluczowe:

zagrożenia środowiskowe, świadomość studentów, kampusy edukacyjne, świadomość zagrożenia, intensywność ryzyka

Pobierz pliki

Zasady cytowania

DARAMOLA, O., & ODUNSI, O. (2020). Ocena świadomości co do zagrożenia i ryzyka środowiskowego studentów publicznych instytucji edukacyjnych trzeciego stopnia w Stanie Oyo w Nigerii. Economic and Environmental Studies, 16(4 (40), 655–672. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ees/article/view/3065

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.