##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2021-06-17

EU Communication on Corporate Social Responsibility and the effects on national and corporate sustainability agendas

Marianna GORBAN , Matthew JOHNSON , Steffen PREISSLER

Abstrakt

Niedawne komunikaty Unii Europejskiej dotyczące celów zrównoważonego rozwoju zawierały wytyczne, jak korporacje powinny reagować na społeczne i polityczne potrzeby poprzez społecznie odpowiedzialne działania gospodarcze. Biznes społecznie odpowiedzialny (ang.:
corporate social responsibility – CSR) staje się coraz powszechniej wykorzystywanym i spornym terminem, mającym obejmować zaangażowanie świata biznesu w działania ukierunkowane na zaspokajanie społecznych i środowiskowych wymagań. Niniejszy artykuł omawia, w jaki sposób komunikat Unii Europejskiej wpływa na politykę CSR korporacji pod kątem zrównoważonego rozwoju. Wskazano na najświeższe kroki Komisji Europejskiej dotyczące CSR i przedstawiono ich odzwierciedlenie w polityce szczebla narodowego i europejskiego. Poniżej skoncentrowano się na przedsiębiorstwach z trzech europejskich państw, a mianowicie z Węgier, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Ponadto z każdego kraju wybrano po jednej firmie reprezentującej sektory paliwowy i / lub energetyczny, aby zaobserwować sposób implementacji określonej polityki, a także jej wpływ na zachowanie korporacji (przejawiające się w raportach finansowych i  raportach CSR). Polityka CSR przedsiębiorstw będzie oceniana według 20 elementów CSR wskazanych przez Welforda (2005), bazujących na podobnych przesłaniach międzynarodowych  kodeksów i konwencji, takich jak konwencja ILO czy program Global Compact, które zaadoptowała Komisja Europejska.

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##