Opublikowane: 2022-01-03

Into the Unknown czyli okładki brytyjskich gazet na temat brexitu

Dorota MILLER
Prace Germanistyczne
Dział: Językoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.4680

Abstrakt

Tematem artykułu są okładki brytyjskich gazet i czasopism z 31 stycznia oraz 1 lutego 2020 r. odnoszące się do wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Celem analizy jest zbadanie zjawiska tzw.
infotainment polegającego na połączeniu przekazu informacyjnego oraz rozrywkowego we współczesnych mediach, stanowiącego jeden ze sposobów przyciągania uwagi czytelnika. Praca nawiązuje do szeroko rozumianej kategorii intertekstualności, obejmującej werbalne oraz wizualne odniesienia do innych egzemplarzy tekstowych. Oprócz ogólnych uwag na temat różnych sposobów medialnej reprezentacji brexitu artykuł zawiera bardziej szczegółową analizę trzech wybranych okładek komunikujących wiele treści nie wprost lecz polegających na interpretacji czytelnika.

Słowa kluczowe:

okładki, intertekstualność werbalna i wizualna, infotainment, brexit

Pobierz pliki

Zasady cytowania

MILLER, D. (2022). Into the Unknown czyli okładki brytyjskich gazet na temat brexitu. Prace Germanistyczne, (11), 185–195. https://doi.org/10.25167/pg.4680

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.