Into the Unknown czyli okładki brytyjskich gazet na temat brexitu
Abstrakt
Tematem artykułu są okładki brytyjskich gazet i czasopism z 31 stycznia oraz 1 lutego 2020 r. odnoszące się do wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Celem analizy jest zbadanie zjawiska tzw.
infotainment polegającego na połączeniu przekazu informacyjnego oraz rozrywkowego we współczesnych mediach, stanowiącego jeden ze sposobów przyciągania uwagi czytelnika. Praca nawiązuje do szeroko rozumianej kategorii intertekstualności, obejmującej werbalne oraz wizualne odniesienia do innych egzemplarzy tekstowych. Oprócz ogólnych uwag na temat różnych sposobów medialnej reprezentacji brexitu artykuł zawiera bardziej szczegółową analizę trzech wybranych okładek komunikujących wiele treści nie wprost lecz polegających na interpretacji czytelnika.
Słowa kluczowe:
okładki, intertekstualność werbalna i wizualna, infotainment, brexitStatystyki
Licencja
Zgodnie z załącznikiem 1.5b do Zasad publikowania, rozpowszechniania i promocji prac dydaktycznych i naukowych obowiązujących w Wydawnictwie Uniwersytetu Opolskiego