Akwizycja języka jako proces – promowanie samodzielnej rozmowy w kursie języka niemieckiego dla początkujących jako języka obcego

Abstrakt

Nauka języka niemieckiego jako języka obcego traktuje dorobek studenta w tym języku jako produkt. Nauczyciele zniechęcają uczniów do samodzielnej rozmowy w oczekiwaniu na natychmiastowe odpowiedzi; niekompletne wyrażenia są uważane za błędy. Kiedy rozmowa własna jest tłumiona, uczniowie zamiast tego używają wewnętrznego głosu L1. W poniższym artykule omówiono konkretne przykłady promowania samodzielnej rozmowy na kursach dla początkujących oraz strategie umożliwiające uczniom korzystanie z samouczków w celu wspierania internalizacji języka obcego, a także w mowie i piśmie.

Słowa kluczowe:

Lekcje niemieckiego jako języka obcego, rozmowa wewnętrzna, głos wewnętrzny, kursy dla początkujących


Opublikowane
2022-01-03

Cited By / Share

JANY, B. (2022). Akwizycja języka jako proces – promowanie samodzielnej rozmowy w kursie języka niemieckiego dla początkujących jako języka obcego. Prace Germanistyczne, (11), 119–132. https://doi.org/10.25167/pg.4675

Statystyki



Licencja

Zgodnie z załącznikiem 1.5b do Zasad publikowania, rozpowszechniania i promocji prac dydaktycznych i naukowych obowiązujących w Wydawnictwie Uniwersytetu Opolskiego