Opublikowane: 2022-01-03

Akwizycja języka jako proces – promowanie samodzielnej rozmowy w kursie języka niemieckiego dla początkujących jako języka obcego

Berit JANY
Prace Germanistyczne
Dział: Językoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.4675

Abstrakt

Nauka języka niemieckiego jako języka obcego traktuje dorobek studenta w tym języku jako produkt. Nauczyciele zniechęcają uczniów do samodzielnej rozmowy w oczekiwaniu na natychmiastowe odpowiedzi; niekompletne wyrażenia są uważane za błędy. Kiedy rozmowa własna jest tłumiona, uczniowie zamiast tego używają wewnętrznego głosu L1. W poniższym artykule omówiono konkretne przykłady promowania samodzielnej rozmowy na kursach dla początkujących oraz strategie umożliwiające uczniom korzystanie z samouczków w celu wspierania internalizacji języka obcego, a także w mowie i piśmie.

Słowa kluczowe:

Lekcje niemieckiego jako języka obcego, rozmowa wewnętrzna, głos wewnętrzny, kursy dla początkujących

Pobierz pliki

Zasady cytowania

JANY, B. (2022). Akwizycja języka jako proces – promowanie samodzielnej rozmowy w kursie języka niemieckiego dla początkujących jako języka obcego. Prace Germanistyczne, (11), 119–132. https://doi.org/10.25167/pg.4675

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.