Pułapki frazeologiczne dla studentów kierunków biznesowych

Abstrakt

Frazeologia zajmuje się szerokim i niejednorodnym zakresem zjawisk językowych. Wynika z tego niejednolitość używanych tu terminów, a także różne spojrzenia na zakres badanych
zjawisk. Frazeologizmy są jednocześnie istotnym elementem języka niemieckiego biznesowego. W artykule zbadano kompetencję frazeologiczną studentów kierunków biznesowych. Zidentyfikowane błędy poddano analizie, wyciągnięto także wnioski dla potrzeb dydaktyki.

Słowa kluczowe:

frazeologia, język niemiecki biznesowy, kompetencja frazeologiczna, błędy


Opublikowane
2022-01-03

Cited By / Share

HÖPPNEROVÁ, V. (2022). Pułapki frazeologiczne dla studentów kierunków biznesowych. Prace Germanistyczne, (11), 95–108. https://doi.org/10.25167/pg.4673

Autorzy

Věra HÖPPNEROVÁ 
https://orcid.org/0000-0003-3171-0649

Statystyki



Licencja

Zgodnie z załącznikiem 1.5b do Zasad publikowania, rozpowszechniania i promocji prac dydaktycznych i naukowych obowiązujących w Wydawnictwie Uniwersytetu Opolskiego