Barber, burger, brafitterka. Analiza pejzażu językowego na podstawie znaków komercyjnych w przestrzeni miejskiej Rzeszowa

Dorota Miller

Uniwersytet Rzeszowski
https://orcid.org/0000-0002-4581-7159

Abstrakt

W nawiązaniu do koncepcji tzw. ‚tekstów minimalnych’ (Hausendorf 2009), postrzeganych jako marginalne przejawy tekstualności, oraz w obliczu coraz intensywniejszej lingwistycznej eksploracji języka przestrzeni publicznej/miejskiej w ramach badań dotyczących tzw. pejzażu językowego (‚linguistic landscape’, por. Schmitz 2018), poniższy artykuł stanowi próbę analizy tekstów komercyjnych (tj. szyldów sklepów, barów, lokali usługowych itp.) w przestrzeni miejskiej Rzeszowa. W centrum (krytycznej) uwagi znajdują się
zapożyczenia z języka angielskiego służące przyciągnięciu i intensyfikacji uwagi odbiorców.

Słowa kluczowe:

(multimodalny) pejzaż językowy, teksty miejskie, szyldy handlowe/sklepowe, zapożyczenia z języka angielskiego


Opublikowane
2023-07-18

Cited By / Share

Miller, D. (2023). Barber, burger, brafitterka. Analiza pejzażu językowego na podstawie znaków komercyjnych w przestrzeni miejskiej Rzeszowa. Prace Germanistyczne, (12), 93–108. https://doi.org/10.25167/pg.5222

Statystyki



Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Prace Germanistyczne

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.

Zgodnie z załącznikiem 1.5b do Zasad publikowania, rozpowszechniania i promocji prac dydaktycznych i naukowych obowiązujących w Wydawnictwie Uniwersytetu Opolskiego