Opublikowane: 2020-11-24

Zachowania nabywcze polskich konsumentów w sieci

Anna Dąbrowska , Mirosława Janoś-Kresło
Economic and Environmental Studies
Dział: Articles
DOI https://doi.org/10.25167/ees.2017.42.16

Abstrakt

W ostatnich latach rośnie znaczenie internetu w życiu konsumentów. Jak wynika z danych GUS, w 2015 roku dostęp do internetu posiadało 75,8% polskich gospodarstw domowych. Wartość rynku e-commerce szacuje się na 27 mld zł. 54% internautów kupuje w polskich sklepach, a 13% w zagranicznych e-sklepach. Rośnie także zagrożenie łamania praw konsumentów, w tym cyberprzestępczość. Wymaga to od konsumentów ostrożności, znajomości rozwiązań legislacyjnych i sposobów dochodzenia praw konsumenckich. W artykule zwrócono uwagę na zachowania nabywcze konsumentów w sieci z uwzględnieniem praw konsumentów i zagrożeń, jakie stwarzają nowoczesne technologie.

Słowa kluczowe:

zachowania, konsumeci, internet

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dąbrowska, A., & Janoś-Kresło, M. (2020). Zachowania nabywcze polskich konsumentów w sieci. Economic and Environmental Studies, 17(2 (42), 415–427. https://doi.org/10.25167/ees.2017.42.16

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.