Opublikowane: 2020-12-07

Kompetentny konsument na rynku usług (w świetle badań)

Anna Dąbrowska , Mirosława Janoś-Kresło

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie zachowań polskiego kompetentnego konsumenta na rynku usług. Wykorzystane zostały wyniki badań empirycznych zrealizowanych na potrzeby projektu badawczego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki pt.: Kompetencje konsumentów jako stymulanta innowacyjnych zachowań i zrównoważonej konsumpcji, podjętego w Instytucie Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w latach 2012-2014. Wyniki badania pokazały, że dla kompetentnego konsumenta najważniejszymi czynnikami przy korzystaniu z usług są przede wszystkim cena i jakość. Ponad połowa badanych zadeklarowała, że czyta warunki podpisywanej umowy, w przypadku stwierdzonej wady produktu czy źle wykonanej usługi zgłasza reklamację, pyta też o warunki reklamacji. Niska okazała się świadomość konsumentów dotycząca znajomości instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów. Większość badanych konsumentów nie jest też zainteresowana korzystaniem z konsumpcji kolaboratywnej.

Słowa kluczowe:

kompetencje, kompetentny konsument, zachowania kompetentnych konsumentów

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dąbrowska, A., & Janoś-Kresło, M. (2020). Kompetentny konsument na rynku usług (w świetle badań). Economic and Environmental Studies, 15(2 (34), 151–165. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ees/article/view/2943

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.