Opublikowane: 2025-10-14

Aspekty języka specjalistycznego w dydaktyce uniwersyteckiej: potencjał i wyzwania dla studiów germanistycznych w krajach nie niemieckojęzycznych

Edyta Błachut
Prace Germanistyczne
Dział: Językoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.6023

Abstrakt

Der Schwerpunkt des Beitrags liegt auf der Fachsprachenvermittlung in der universitären Bildung im Kontext des polnischen Germanistik-Studiums. Es wird nach Inspirationen und Annahmen für den fachsprachlich orientierten Unterricht im philologischen Studienprogramm gefragt, sowie nach Aufgaben, die sich daraus ergeben könnten. Die Diskussion ist zweigeteilt: Auf der einen Seite basiert sie auf bisherigen Forschungsergebnissen zu deutschen Fachsprachen aus didaktischer Sicht, auf der anderen präsentiert sie Ergebnisse und deren praktische Umsetzung im fachsprachlichen Unterricht.

Słowa kluczowe:

język niemiecki jako język obcy, niemiecki język specjalistyczny, studia germanistyczne w Polsce, językowa i specjalistyczna kompetencja komunikacyjna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Błachut, E. (2025). Aspekty języka specjalistycznego w dydaktyce uniwersyteckiej: potencjał i wyzwania dla studiów germanistycznych w krajach nie niemieckojęzycznych. Prace Germanistyczne, (14), 9–22. https://doi.org/10.25167/pg.6023

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.