Opublikowane: 2025-10-14

Reklama w Breslauer Zeitung. Kultura konsumpcyjna od początku XIX do początku XX wieku

Agnieszka Jóźwiak
Prace Germanistyczne
Dział: Kulturoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.6025

Abstrakt

Wiek XIX to okres szczególnego rozwoju prasy, a poprzez nią komunikacji na skalę masową. Wraz z rozwojem przeróżnych czasopism, w prasie zaczęła się wykształcać i szerzyć reklama. Pierwsze ogłoszenia służyć miały dostarczaniu informacji na temat dostępnych towarów, których z dnia na dzień przybywało. Badania nad reklamą umożliwiają wgląd w różne dziedziny życia społecznego. Poniższa analiza anonsów ukazujących się w Breslauer Zeitung ma na celu przyczynić się do lepszego zrozumienia oczekiwań i dyspozycji społecznych mieszkańców Wrocławia w XIX wieku.

Słowa kluczowe:

prasa śląska, Breslauer Zeitung, reklama

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jóźwiak, A. (2025). Reklama w Breslauer Zeitung. Kultura konsumpcyjna od początku XIX do początku XX wieku. Prace Germanistyczne, (14), 35–52. https://doi.org/10.25167/pg.6025

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.