Opublikowane: 2025-10-14

Przemiany w kształceniu neofilologicznym na przykładzie kierunku studiów „Język niemiecki w biznesie i komunikacji publicznej”

Marek Sitek
Prace Germanistyczne
Dział: Językoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.6035

Abstrakt

Jako instytucje publiczne szkoły wyższe odgrywają istotną rolę w funkcjonowaniu lokalnych społeczności, przyczyniając się do ich rozwoju edukacyjnego, kulturalnego oraz gospodarczego. Niniejszy artykuł stanowi próbę identyfikacji czynników mających kluczowe znaczenie w kontekście zmian zachodzących w procesie kształcenia neofilologicznego w Polsce. Przedmiotowa analiza jakościowo-ilościowa przeprowadzona została na przykładzie programu studiów licencjackich „Język niemiecki w biznesie i komunikacji publicznej” oferowanych od roku akademickiego 2024/2025 na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Opolskiego.
Uruchomienie powyższego kierunku studiów potwierdza rosnące zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy na wysoko wykwalifikowanych pracowników legitymujących się zaawansowaną znajomością specjalistycznego języka niemieckiego.

Słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe, neofilologia, język niemiecki, biznes, komunikacja publiczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sitek, M. (2025). Przemiany w kształceniu neofilologicznym na przykładzie kierunku studiów „Język niemiecki w biznesie i komunikacji publicznej”. Prace Germanistyczne, (14), 179–190. https://doi.org/10.25167/pg.6035

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.