Opublikowane: 2022-01-03

Możliwości dydaktyczne dla zrozumienia i popularyzacji niemieckiej literatury ‚wymagającej‘

Gabriela JELITTO-PIECHULIK
Prace Germanistyczne
Dział: Językoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.4676

Abstrakt

Artykuł odnosi się do pytania o definicję ‚wymagającej‘ literatury niemieckojęzycznej, która powinna zostać zaliczona do kanonu kształcenia germanistycznego. Z tego założenia rodzi się kolejne pytanie odnośnie określenia kanonu literackiego: Czy takowy w dzisiejszej rzeczywistości uniwersyteckiego kształcenia filologicznego w ogóle występuje? Odpowiadając na te pytania uwzględnione zostaną wyniki badań przeprowadzonych w ramach seminariów literaturoznawczych i kulturoznawczych, przeprowadzonych w latach 2017–2020 oscylujących wokół wybranych tekstów Ricardy Huch, które zostały zaprezentowane lokalnej publiczności zainteresowanej kulturą i literaturą niemiecką.

Słowa kluczowe:

kanon literatury, Ricarda Huch, Marcel Reich-Ranicki, Uniwersytet Opolski

Pobierz pliki

Zasady cytowania

JELITTO-PIECHULIK, G. (2022). Możliwości dydaktyczne dla zrozumienia i popularyzacji niemieckiej literatury ‚wymagającej‘. Prace Germanistyczne, (11), 133–149. https://doi.org/10.25167/pg.4676

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.