Możliwości dydaktyczne dla zrozumienia i popularyzacji niemieckiej literatury ‚wymagającej‘
Abstrakt
Artykuł odnosi się do pytania o definicję ‚wymagającej‘ literatury niemieckojęzycznej, która powinna zostać zaliczona do kanonu kształcenia germanistycznego. Z tego założenia rodzi się kolejne pytanie odnośnie określenia kanonu literackiego: Czy takowy w dzisiejszej rzeczywistości uniwersyteckiego kształcenia filologicznego w ogóle występuje? Odpowiadając na te pytania uwzględnione zostaną wyniki badań przeprowadzonych w ramach seminariów literaturoznawczych i kulturoznawczych, przeprowadzonych w latach 2017–2020 oscylujących wokół wybranych tekstów Ricardy Huch, które zostały zaprezentowane lokalnej publiczności zainteresowanej kulturą i literaturą niemiecką.
Słowa kluczowe:
kanon literatury, Ricarda Huch, Marcel Reich-Ranicki, Uniwersytet OpolskiStatystyki
Licencja
Zgodnie z załącznikiem 1.5b do Zasad publikowania, rozpowszechniania i promocji prac dydaktycznych i naukowych obowiązujących w Wydawnictwie Uniwersytetu Opolskiego