Wirtualizacja procesów gospodarczych. Szansa czy konieczność?
Sławomir CZARNIEWSKI
Abstrakt
Zmianom w teorii i praktyce zarządzania towarzyszą zmiany technologiczne i społeczne. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, w tym Internetu, nadaje nowy wymiar relacjom firmy z klientami. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów masowych Internet stał się przestrzenią umożliwiającą wielostronną komunikację, wyszukiwanie informacji, zawieranie transakcji, a nawet współtworzenie wartości. Firmy coraz częściej budują relacje z wykorzystaniem Internetu, gdyż dzięki temu osiągają wymierne korzyści, takie jak rozwój innowacyjnych modeli biznesowych, obniżka kosztów lub też pozyskanie nowych klientów. Celem tego artykułu jest próba ukazania korzyści z wirtualizacji procesów gospodarczych i wdrożenia rozwiązań e-biznesowych. Opracowanie to jest także próbą odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób wykorzystać Internet w procesie dostarczania wartości klientom, aby doprowadzić do wzrostu ich wartości, a przez to do wzrostu wartości firmy i generowania korzyści dla udziałowców.
Słowa kluczowe:
e-biznes, konsument, komunikacja, zarządzanie, informacjaBibliografia
Bochińska, B.; Palczewska, I.; Stefaniak, K.; Bryndal, D.; Tarkowski, A. (2011). Wzornictwo e-usług. Analiza stanu wzornictwa usług świadczonych drogą elektroniczną i perspektywy jego rozwoju w Polsce, Report of the Institute of Industrial Design commissioned by the Department of Electronic Economy of the Ministry of Economy, Warsaw. Available at: http://www.raport-e-uslugi.pl/. Accessed 20 December 2013.
Citrix Report (2010). Virtualisation to dominate enterprise IT savings by 2014. Citrix. Available at: com/news/market-research/feb-2010/virtualisation-to-dominate-enterprise-itsavings-by-2014.html. Accessed 28 December 2013.
Cloud (2013). Cloud Network Architecture and ICT – Modern Network Architecture. Available at: Itknowledgeexchange.techtarget.com. Accessed 15 May 2014.
Czarniewski, S. (2014). The Mechanism for the Formation of Attitudes, Opinions and Behaviors of Consumers. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences 4(4): 79-87.
Feliksiak, M. (2012). Korzystanie z Internetu. Communication from the Public Opinion Research Center No. BS/81/2012.
FOLDOC (2013). Free On-line Dictionary of Computing (2013). Available at: http://foldoc.org/new.html. Accessed 15 May 2014.
Friedman, T.L. (2006). Świat jest płaski. Krótka historia XXI wieku. Poznan: Rebis.
Fung, V.K.; Fung, W.K.; Wind, Y. (2008). Konkurowanie w płaskim świecie. Warsaw: Academic and Professional Publishing, College of Business and Management.
McKinsey Report. (2009). How Companies Are Benefiting from Web 2.0: McKinsey Global Survey Results, September. Available at: http://www.mckinseyquarterly.com/Business_Technology/BT_Strategy/How_companies_are_benefiting_from_Web_20_McKinsey_Global_Survey_Results_2432. Accessed 27 December 2013.
Perkowski, R. (2009). Life Cycle and the Efficiency of Virtual Enterprises Based on Research. Economics and Organization of Enterprise 4(2): 46-58.
Prahalad, C.K. (2009). Creating experience: competitive advantage in the age of networks. In: Kleindorfer, P.R.; Wind, Y. (eds.). The network challenge. New Jersey: Wharton School Publishing.
Report (2013). Digital Trends 2013. Co będzie miało największy wpływ na handel elektroniczny i gospodarkę internetową? Available at: www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/branze/tmt/6073e908a59e1410VgnVCM3000003456f70aRCRD.htm. Accessed 28 December 2013.
Riverbed (2012). Available at: riverbed.com/about/news-articles/press-releases/riverbed-and-vmware-preview-lanperformance-for-distributed-vmware-view-environments.html. Accessed 25 June 2014.
Sallai, G. (2012). Defining Infocommunications and Related Terms. Acta Polytechnica Hungarica 9(6): 5-15.
Simon, Ph.; Joel, M. (2011). The Age of the Platform: How Amazon, Apple, Facebook, and Google Have Redefined Business. Las Vegas: Motion Publishing.
Stevenson, D. (1997). The Independent ICT in Schools Commission, Information and Communications Technology in UK Schools, an independent inquiry. London: Routledge.
Autorzy
Sławomir CZARNIEWSKIStatystyki
Downloads
Inne teksty tego samego autora
- Sławomir CZARNIEWSKI, Proces komunikowania wartości dla klienta i jego znaczenie w warunkach gospodarki konkurencyjnej , Economic and Environmental Studies: Tom 14 Nr 3 (31) (2014)