Opublikowane: 2022-01-03

Język w mediach w ujęciu kontrastywnym. Opozycja inny – własny w programie nauczania germanistyki zagranicznej

Oliver HERBST
Prace Germanistyczne
Dział: Językoznawstwo
DOI https://doi.org/10.25167/pg.4672

Abstrakt

Studentów germanistyki z reguły dość łatwo zmotywować do podjęcia badań nad językiem w mediach. Dlatego autor niniejszego artykułu proponuje, aby język w mediach był konsekwentnie włączany do programu studiów germanistycznych za granicą lub do zajęć w zakresie nauczania języka niemieckiego jako obcego lub języka drugiego jako autonomiczny przedmiot. Poznawanie języka mediów z perspektywy lingwistycznej przyczynia się jednocześnie do budowania wiedzy realioznawczej. W ten sposób studenci zdobywają wiedzę na temat używania i analizy języka. Dowiadują się również wiele o polityce i społeczeństwie oraz generalnie o kulturze w innym kraju. Jednocześnie wyostrzają swoją świadomość na temat warunków i rozwoju wydarzeń w ich własnych krajach.

Słowa kluczowe:

język mediów, intertekstualność, zrozumiałość, metafora, eufemizm

Pobierz pliki

Zasady cytowania

HERBST, O. (2022). Język w mediach w ujęciu kontrastywnym. Opozycja inny – własny w programie nauczania germanistyki zagranicznej. Prace Germanistyczne, (11), 85–94. https://doi.org/10.25167/pg.4672

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.