Bridge G., Watson S., 2003, A companion to the city, Blackwell Publisher,
Google Scholar
Florida R., 2005, Cities and the creative class, Routledge, New Jork–London.
Google Scholar
Gawlikowska-Hueckel K., Umiński S., 1999, Jakość życia w miastach – powiatach grodzkich, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
Google Scholar
Glaeser E.L., Shapiro J.M., 2001, City growth and the 2000 Census: Which places grew, and why, Brookings Institution Center on Urban and Metropolitan Policy, Washington.
Google Scholar
http://tempus-halas.pl/2010/11/halas (dostęp 19 stycznia 2012).
Google Scholar
Kamerschen D.R., McKenzie R.B., Nardinelli C., 1991, Ekonomia, Fundacja Gospodarcza NSZZ „Solidarność”, Gdańsk.
Google Scholar
Kopel A., 2007, Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast, Oficyna Wyd. Humanitas, Sosnowiec.
Google Scholar
Malikowski M., 1992, Socjologiczne badanie miasta. Problemy pojęciowe i metodologiczne, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Rzeszów.
Google Scholar
Mumford L., 1996, Miasto, „Polis”, nr 6.
Google Scholar
Prawo ochrony środowiska, DzU 2001, nr 62, poz. 627.
Google Scholar
Problemy zwalczania hałasu w Polsce w drodze do integracji europejskiej. Materiały konferencyjne „Nois Control ‘95”, 1995, oprac. I. Małecki, Z. Engel, A. Lipowczan, J. Sadowski, Warszawa.
Google Scholar
Renshaw N., 2011, Avoid, prevent & reduce: The importance of vehicle noise standards, STOA Workshop, Brussels.
Google Scholar
Szołtysek J., 2009, Podstawy logistyki miejskiej, wyd. 2 rozszerz., Akademia Ekonomiczna, Katowice.
Google Scholar
Sztoner R., 2011, Za głośne auta, www.autokrata.pl/artykul/za-glosne-auta-12560 (30 grudnia 2011).
Google Scholar
Wallis A., 1990, Socjologia przestrzeni, Niezależna Oficyna Wyd., Warszawa.
Google Scholar
Wymagania dotyczące dopuszczalnej emisji hałasu dla maszyn umieszczanych na rynkach Unii Europejskiej i na rynku Polski, wyd. 3, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.
Google Scholar