Opublikowane: 2019-11-15

Złożenie skargi przez konsumenta za pośrednictwem ODR (Online Dispute Resolution) – internetowego systemu rozstrzygania sporów

Anna Rogacka-Łukasik
Opolskie Studia Administracyjno-Prawne
Dział: Articles
DOI https://doi.org/10.25167/osap.1504

Abstrakt

ADR (Alternative Dispute Resolution), as a non-judicial resolution of disputes, is a wide range of mechanisms that aim to put an end to a conflict without the need of conducting a trial before the court. On the other hand, the modern form of ADR is ODR (Online Dispute Resolution) – an online dispute resolution system that is the expression of the newest means of communication and technical innovations in order to help in non-judicial dispute resolving. The goal of this publication is to present the ODR platform and, in particular, to describe the process of filing a complaint by the consumer by means of it.

Słowa kluczowe:

alternative dispute resolution, online dispute resolution, online sales contracts, online service contracts, complaint

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rogacka-Łukasik, A. (2019). Złożenie skargi przez konsumenta za pośrednictwem ODR (Online Dispute Resolution) – internetowego systemu rozstrzygania sporów. Opolskie Studia Administracyjno-Prawne, 17(1), 183–194. https://doi.org/10.25167/osap.1504

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.