CONTEMPORARY CONDITIONS OF STRATEGIC PLANNING OF A CITY’S SOCIAL AND ECONOMIC DEVELOPMENT – SELECTED ASPECTS
Dorota Małgorzata Rynio
Uniwersytet Ekonomiczny we WrocławiuAbstrakt
dobie szybkich i szerokich zmian, innowacji i nowych sposobów zarządzania miastem oczekiwane są nowe podejścia do planowania strategicznego rozwoju tych jednostek. Wobec czego po- szukuje się możliwości pozyskania nowych informacji o rynku miasta i wpływania na niego; partycypacji i zaangażowania mieszkańców oraz kreowania otwartości miasta. Ośrodki miejskie nie są zamkniętymi organami, mają one silne relacje z rynkiem lokalnym, krajowym i globalnym. W planowaniu strategicznym rozwoju społeczno-gospodarczego poszukują nowych kierunków i priorytetów, a wskazane cele są następ- stwem konsultacji, warsztatów i spotkań wielu grup użytkowników miasta. Konsekwencją długookresowego wdrażania wizerunku miasta jako otwartego jest z jednej strony jego rozpoznawalność, z drugiej strony miasto odczuwa pozytywne i negatywne konsekwencje tego działania. Celem badania jest wskazanie wybra- nych współczesnych uwarunkowań planowania strategicznego rozwoju społeczno-gospodarczego miasta, szczególnie podkreślając podstawy kreowania jego otwartości, w tym szanse i zagrożenia płynące z takiego działania. Dodatkowym zamierzeniem jest wskazanie innowacyjnych sposobów zbierania informacji z rynku o potrzebach i dążeniach użytkowników miasta; a także kreowanie postawy zaangażowania mieszkańców w rozwój przestrzeni, w której funkcjonują. Zastosowane metody badawcze to: studia literatury, benchmar- king, wnioskowanie.
Słowa kluczowe:
Strategia, miasto, city coolhunter, trensetter, overtourism, partycypacjaAutorzy
Dorota Małgorzata RynioStatystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Studia Miejskie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.