MARKETING TERYTORIALNY JAKO KONCEPCJA ROZWOJU MIASTA NA PRZYKŁADZIE JELCZA-LASKOWIC

Joanna Bałach-Frankiewicz




Abstrakt

Partycypacja społecznaw planowaniu strategicznym w praktyce polskich gmin nie jest w pełni wykorzystana. Niezwykle istotne są zatem oddolne inicjatywy mieszkańców i lokalnych liderów, którzy chcą kształtować przyszłość swojej gminy. Jedną z takich inicjatyw jest zrealizowany w Wałbrzychu polsko-ukraiński projekt „Look Twice!”. Autorka przedstawia przebieg projektu, tj. etapy od zbudowania zespołów ds. rozwoju gospodarczego i bezrobocia, ochrony środowiska, zarządzania miastem itd. do stworzenia „Wzorca Miasta”, czyli oczekiwanej przez mieszkańców wizji Miasta. Po stronie ukraińskiej projekt realizowany był w Użgorodzie. Wartykule zaprezentowano wnioski z konsultacji, do których doszło podczas dwóch spotkań zespołów polskich i ukraińskich.

Słowa kluczowe:

rozwój lokalny, zrównoważony rozwój, partycypacja społeczna, planowanie strategiczne

Agenda 21, Rozdział 28, LOCAL AUTHORITIES’ INITIATIVES IN SUPPORT OF AGENDA 21,
www.un.org/esa/sustdev/documents/agenda21/english/Agenda21.pdf, luty 2009.

Borys T„ 2003, Zarządzanie realizacją strategii zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym, [w:] S. Czaja, Konflikty i współpraca w realizacji strategii rozwoju, I-Bis, Wrocław.

Broi R. (red.), 1998, Zarządzanie rozwojem lokalnym - studium przypadków, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

Dobrodziej J., 2004, Planowanie strategiczne w gminie, [w:] R. Broi (red.), Gospodarka regionalna i lokalna w teorii i praktyce, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004.

Geczi E., 2007, Sustainability and Public Participation: Toward an Inclusive Model of Democracy, „Administrative Theory & Praxis", Vol. 29.

Giordano K., 2005, Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy wpraktyce, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.

Kaźmierczak T., Hernik K. (red.), 2008, Społeczność lokalna w działaniu, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.

Warowicki M., Woźniak Z., 2001, Aktywność obywatelska w rozwoju społeczności lokalnej, Municipium, Warszawa.

Materiały robocze projektu „Look Twice!", 2008, Fundacja Edukacji Europejskiej w Wałbrzychu, Wałbrzych.
Pobierz


Opublikowane
2020-10-14

Cited By / Share

Bałach-Frankiewicz, J. (2020). MARKETING TERYTORIALNY JAKO KONCEPCJA ROZWOJU MIASTA NA PRZYKŁADZIE JELCZA-LASKOWIC. Studia Miejskie, 1, 77–94. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2232

Autorzy

Joanna Bałach-Frankiewicz 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.