TERRITORIAL MARKETING AS A CONCEPT OF TOWN DEVELOPMENT ON THE EXAMPLE OF JELCZ-LASKOWICE

Joanna Bałach-Frankiewicz




Abstract

The purpose of this article is to point the local marketing as a factor which promotes intensive development of the town. The subject of the research is to present and point the way to introduce the marketing concept in Jelcz-Laskowice, as the town and community. Such a concept is an innovative form ofterritorial entity management. The analysis will be preceded by pointing the evolution in town management. The author ofthis article will also show the model of marketing management in this town, as well as the Instruments and tools used in this process.

Keywords:

local marketing, marketing Instruments and tools, marketing mix, foreign investment

Agenda 21, Rozdział 28, LOCAL AUTHORITIES’ INITIATIVES IN SUPPORT OF AGENDA 21,
www.un.org/esa/sustdev/documents/agenda21/english/Agenda21.pdf, luty 2009.

Borys T„ 2003, Zarządzanie realizacją strategii zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym, [w:] S. Czaja, Konflikty i współpraca w realizacji strategii rozwoju, I-Bis, Wrocław.

Broi R. (red.), 1998, Zarządzanie rozwojem lokalnym - studium przypadków, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

Dobrodziej J., 2004, Planowanie strategiczne w gminie, [w:] R. Broi (red.), Gospodarka regionalna i lokalna w teorii i praktyce, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004.

Geczi E., 2007, Sustainability and Public Participation: Toward an Inclusive Model of Democracy, „Administrative Theory & Praxis", Vol. 29.

Giordano K., 2005, Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy wpraktyce, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.

Kaźmierczak T., Hernik K. (red.), 2008, Społeczność lokalna w działaniu, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.

Warowicki M., Woźniak Z., 2001, Aktywność obywatelska w rozwoju społeczności lokalnej, Municipium, Warszawa.

Materiały robocze projektu „Look Twice!", 2008, Fundacja Edukacji Europejskiej w Wałbrzychu, Wałbrzych.

Published
2020-10-14

Cited by

Bałach-Frankiewicz, J. (2020). TERRITORIAL MARKETING AS A CONCEPT OF TOWN DEVELOPMENT ON THE EXAMPLE OF JELCZ-LASKOWICE. Studia Miejskie, 1, 77–94. Retrieved from https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2232

Authors

Joanna Bałach-Frankiewicz 

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.