Opublikowane: 2020-10-14

OFERTA PONADLOKALNA JAKO PRZEDMIOT KONSUMPCJI MIEJSKIEJ

Małgorzata CZORNIK

Abstrakt

Ponad połowa ludności świata mieszka w miastach, które - będąc głównymi ośrodkami życia - są tym samym najważniejszymi miejscami konsumpcji. Na ich obszarze zaspokajana jest większość rozpoznanych potrzeb i stale powstają nowe. Popyt na miasto determinuje zbiór oferowanych produktów, którymi zainteresowani są różni klienci, także przybywający spoza jego granic. W praktyce zachowań
codziennych oferta miasta jako przedmiot działań ponadlokalnych to zbiór dóbr i usług zaspokajających potrzeby pozamiejskich podmiotów. Stanowią ją produkty wytwarzane w mieście lub dostępne na jego obszarze (sprowadzane), których nabywcy nie są mieszkańcami miasta, ich zaś interesy mogą być inne niż cele miejskie. Konsumpcja miejska zarabia na klientach ponadlokalnych, ale kosztem własnych surowców. Rachunek tylko pozornie jest dodatni. Rzadko kto zastanawia się i praktycznie nikt nie liczy, ile kosztuje
użytkowników miast hałas, zatłoczenie, stres, pośpiech, ciągłe konkurowanie o jak najlepsze miejsce, zasoby,
skuteczność polityki czy propagowane wzorce.

Słowa kluczowe:

funkcje miasta, oferta ponadlokalna, konsumpcja miejska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

CZORNIK, M. (2020). OFERTA PONADLOKALNA JAKO PRZEDMIOT KONSUMPCJI MIEJSKIEJ. Studia Miejskie, 1, 169–178. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2238

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.