Bończak-Kucharczyk E., 2008, Strategie rozwoju regionów i miast. Metodologia i wskazówki praktyczne, MINIGO, Warszawa.
Google Scholar
Derek M., 2007, Od wioski rybackiej do turystycznej enklawy? Turystyka a rozwój lokalny na przykładzie Mikołajek, „Studia Regionalne i Lokalne”, Nr 2(28)/2007, s. 113–127.
Google Scholar
Dyson R. G., 2004, Strategic development and SWOT analysis at the University of Warwick, “European Journal of Operational Research” nr 3, 631–640.
Google Scholar
Gorzelak G., Jałowiecki B., 2000, Metodologiczne podstawy strategii rozwoju regionu na przykładzie województwa lubuskiego, „Studia Regionalne i Lokalne” rr 3(3), s. 41–57.
Google Scholar
Grosse T.G., 2007, Wybrane koncepcje teoretyczne i doświadczenia praktyczne dotyczące rozwoju regionów peryferyjnych, „Studia Regionalne i Lokalne” nr 1(27), s. 27–49.
Google Scholar
Krzemińska A., Zaręba A., Ornatowska B., 2009, Kierunki zmian w środowisku przyrodniczym związane z działalnością poeksploatacyjną na obszarze dzielnic Sobięcin i Gaj w Wałbrzychu w kontekście planów zagospodarowania przestrzennego, „Ochrona Środowiska i Zasobów Naturalnych” nr 38, s. 173–182.
Google Scholar
Mintzberg H., Ahlstran, B.W., Lampel J., 1998, Strategy safari: A guided tour through the wilds of strategic management, Free Press, New York.
Google Scholar
Plan rozwoju lokalnego Wałbrzycha, 2004, Wałbrzych.
Google Scholar
Potocki J., Szczęśniak E., 2009, Rozwój przestrzenny wałbrzyskiego zespołu miejskiego i jego wpływ na przemiany systemu przyrodniczego, „Studia KPZK PAN” t. 123, s. 162–171.
Google Scholar
Stanowicka-Traczyk A., 2007, Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, „Studia Regionalne i Lokalne” nr 3(29), s. 53–70.
Google Scholar
Stara Kopalnia, Urząd Miasta w Wałbrzychu, Wałbrzych, materiały powielone.
Google Scholar
Strahl D., 2006, Metody oceny rozwoju regionalnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
Google Scholar
Strategia. Opracuj i zastosuj najlepszą strategię dla swojej firmy, 2007, Harvard Business Essentials, Wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar
Strategia promocji Wałbrzycha na lata 2008–2013, Wałbrzych.
Google Scholar
Strategia zrównoważonego rozwoju miasta Wałbrzycha do 2013 roku, 2005, Wałbrzych.
Google Scholar
Using the TOWS Matrix: Developing strategic options from an external-internal analysis, Mind Tools Ltd., http://www.mindtools.com/pages/article/newSTR_89.htm, 2010.
Google Scholar
Wysocka E., Koziński J., 1992, Strategia rozwoju gminy, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa.
Google Scholar
Zasoby krajobrazowe i kulturowe terenów pokopalnianych a możliwości rozwoju turystycznego miasta Wałbrzycha, 2010, aut. M. Medwecka i in., „Problemy Ekologii Krajobrazu” t. 26, s. 363–374.
Google Scholar