Opublikowane: 2020-10-31

BADANIA NAD DOSTĘPNOŚCIĄ PIESZĄ I TRANSPORTEM ZBIOROWYM DO PARKÓW MIEJSKICH NA PRZYKŁADZIE GDAŃSKA

Marcin POŁOM , Michał BEGER , Emilia TOPA
Studia Miejskie
Dział: Artykuły
DOI https://doi.org/10.25167/sm2017.027.02

Abstrakt

W opracowaniu przedstawiono wyniki badań nad dostępnością przestrzenną parków miejskich jako istotnej destynacji mieszkańców obszarów zurbanizowanych. Analizę przeprowadzono na przykładzie Gdańska, w którym zagospodarowanie, a więc także lokalizacja obszarów zieleni, ma wielowiekowe tradycje. Parki miejskie odgrywają ważną rolę w codziennym życiu ze względu na ich funkcje – za szczególnie istotną na obszarach zurbanizowanych należy uznać rolę rekreacyjną. Kształtowanie rozwoju dzielnic mieszkaniowych w miastach powinno wiązać się z dobrą dostępnością przestrzenną do parków. W artykule wykazano możliwość zastosowania technik GIS w badaniach dostępności do parków miejskich jako narzędzia pomocnego w kształtowaniu polityki rozwoju przestrzennego, w szczególności obszarów mieszkaniowych.

Słowa kluczowe:

transport miejski, GIS, Gdańsk, analiza transportowa, zieleń miejska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

POŁOM, M., BEGER, M., & TOPA, E. (2020). BADANIA NAD DOSTĘPNOŚCIĄ PIESZĄ I TRANSPORTEM ZBIOROWYM DO PARKÓW MIEJSKICH NA PRZYKŁADZIE GDAŃSKA. Studia Miejskie, 27, 25–38. https://doi.org/10.25167/sm2017.027.02

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.