Rola procesu komunikacji w budowaniu tożsamości miasta
Abstrakt
Jednym z istotnych uwarunkowań kształtowania się wizerunku miasta jest skuteczność procesów komunikacji. Wynika to z faktu, że poprzez komunikację następuje przełożenie tożsamości miasta na jego wizerunek. Jakiekolwiek niedociągnięcia w treści, kanałach czy formach komunikacji spowodują, że wizerunek miasta będzie odmienny od zakładanej tożsamości. Celem opracowania jest ocena roli procesów komunikacji w aktywnym kształtowaniu pożądanego wizerunku miasta. Zwrócono tu też uwagę na znaczenie treści i kanałów komunikacji, które można wykorzystać w strategii tożsamości. Zauważono, że w kontaktach władz miasta z odbiorcami coraz ważniejsza jest komunikacja dwukierunkowa. Przybierać ona może różne formy, przy czym w dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera komunikacja z wykorzystaniem mediów, a zwłaszcza Internetu, oraz możliwości, jakie te nowoczesne rozwiązania dają nadawcy komunikatów.
Słowa kluczowe:
komunikacja, tożsamość, wizerunek, zarządzanie miastem, marketing terytorialnyBibliografia
Brzeziński S., Jasiński M., 2014, Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast, „Marketing i Rynek” nr 3.
Google Scholar
Budzyński W., 2002, Zarządzanie wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
Google Scholar
Dąbrowski T., 2013, Rola mediów w kształtowaniu wizerunku, „Marketing i Rynek” nr 9.
Google Scholar
Drozdowski R., 1999, Public relations miasta, [w:] Marketing miast, gmin i regionów. Ogólnopolska konferencja szkoleniowa, Abrys, Poznań.
Google Scholar
Goban-Klas T., 1999, Media i komunikowanie masowe, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Kamosiński S., 2013, Wirtualna przestrzeń jednostki terytorialnej, „Marketing i Rynek” nr 12.
Google Scholar
Łuczak A., 2000, Istota tożsamości miasta, „Samorząd Terytorialny” nr 10.
Google Scholar
Pogorzelski J., 2012, Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar
Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., 2003, Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Wydawnictwo Diffin, Warszawa.
Google Scholar
Urbaniak M., 2003, Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Żyminkowski T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Statystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.