Rola procesu komunikacji w budowaniu tożsamości miasta


Abstrakt

Jednym z istotnych uwarunkowań kształtowania się wizerunku miasta jest skuteczność procesów komunikacji. Wynika to z faktu, że poprzez komunikację następuje przełożenie tożsamości miasta na jego wizerunek. Jakiekolwiek niedociągnięcia w treści, kanałach czy formach komunikacji spowodują, że wizerunek miasta będzie odmienny od zakładanej tożsamości. Celem opracowania jest ocena roli procesów komunikacji w aktywnym kształtowaniu pożądanego wizerunku miasta. Zwrócono tu też uwagę na znaczenie treści i kanałów komunikacji, które można wykorzystać w strategii tożsamości. Zauważono, że w kontaktach władz miasta z odbiorcami coraz ważniejsza jest komunikacja dwukierunkowa. Przybierać ona może różne formy, przy czym w dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera komunikacja z wykorzystaniem mediów, a zwłaszcza Internetu, oraz możliwości, jakie te nowoczesne rozwiązania dają nadawcy komunikatów.

Słowa kluczowe:

komunikacja, tożsamość, wizerunek, zarządzanie miastem, marketing terytorialny

Brzeziński S., Jasiński M., 2014, Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast, „Marketing i Rynek” nr 3.
  Google Scholar

Budzyński W., 2002, Zarządzanie wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  Google Scholar

Dąbrowski T., 2013, Rola mediów w kształtowaniu wizerunku, „Marketing i Rynek” nr 9.
  Google Scholar

Drozdowski R., 1999, Public relations miasta, [w:] Marketing miast, gmin i regionów. Ogólnopolska konferencja szkoleniowa, Abrys, Poznań.
  Google Scholar

Goban-Klas T., 1999, Media i komunikowanie masowe, PWN, Warszawa.
  Google Scholar

Kamosiński S., 2013, Wirtualna przestrzeń jednostki terytorialnej, „Marketing i Rynek” nr 12.
  Google Scholar

Łuczak A., 2000, Istota tożsamości miasta, „Samorząd Terytorialny” nr 10.
  Google Scholar

Pogorzelski J., 2012, Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer, Warszawa.
  Google Scholar

Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., 2003, Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Wydawnictwo Diffin, Warszawa.
  Google Scholar

Urbaniak M., 2003, Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  Google Scholar

Żyminkowski T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-11-07

Cited By / Share

Stanowicka, A. (2020). Rola procesu komunikacji w budowaniu tożsamości miasta. Studia Miejskie, 22, 155–166. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2487

Autorzy

Agnieszka Stanowicka 
https://orcid.org/0000-0002-0004-8288

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.