Opublikowane: 2020-11-07

Rola procesu komunikacji w budowaniu tożsamości miasta

Agnieszka Stanowicka

Abstrakt

Jednym z istotnych uwarunkowań kształtowania się wizerunku miasta jest skuteczność procesów komunikacji. Wynika to z faktu, że poprzez komunikację następuje przełożenie tożsamości miasta na jego wizerunek. Jakiekolwiek niedociągnięcia w treści, kanałach czy formach komunikacji spowodują, że wizerunek miasta będzie odmienny od zakładanej tożsamości. Celem opracowania jest ocena roli procesów komunikacji w aktywnym kształtowaniu pożądanego wizerunku miasta. Zwrócono tu też uwagę na znaczenie treści i kanałów komunikacji, które można wykorzystać w strategii tożsamości. Zauważono, że w kontaktach władz miasta z odbiorcami coraz ważniejsza jest komunikacja dwukierunkowa. Przybierać ona może różne formy, przy czym w dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera komunikacja z wykorzystaniem mediów, a zwłaszcza Internetu, oraz możliwości, jakie te nowoczesne rozwiązania dają nadawcy komunikatów.

Słowa kluczowe:

komunikacja, tożsamość, wizerunek, zarządzanie miastem, marketing terytorialny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stanowicka, A. (2020). Rola procesu komunikacji w budowaniu tożsamości miasta. Studia Miejskie, 22, 155–166. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2487

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.