Opublikowane: 2020-11-11

Wpływ niezależnego przewoźnika pasażerskiego (polskibus.com)
na rynek przewozów międzywojewódzkich
z miast średniej wielkości

Mateusz Smolarski , Michał Suszczewicz

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie zmian udziałów poszczególnych grup przewoźników (autobusowych i kolejowych) oraz odniesienie do przemian rynku przewozów pasażerskich po wprowadzeniu kursów przewoźnika niezależnego (PolskiBus.com) o dużym potencjale. Wspomniano również o historii i rozwoju przedsiębiorstwa na terenie Polski oraz skomentowano dane dotyczące udziału poszczególnych stron konkurujących w ofercie przewozowej na badanych trasach. Artykuł wpisuje się w problematykę ba- dań transportu regionalnego, silnie oddziałującego na rozwój miast i ich dostępność. Dodatkowo autorzy dokonali oceny roli przewoźnika w ramach polityki transportowej regionu i kompleksowej obsługi w ramach publicznego transportu zbiorowego.

Słowa kluczowe:

transport, PolskiBus.com, przewoźnik low-cost, konkurencyjność

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Smolarski, M., & Suszczewicz, M. (2020). Wpływ niezależnego przewoźnika pasażerskiego (polskibus.com)
na rynek przewozów międzywojewódzkich
z miast średniej wielkości. Studia Miejskie, 23, 157–169. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2565

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.