Opublikowane: 2020-11-20

Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na przykładzie Wrocławia

Mateusz Rurański , Jerzy Niemczyk

Abstrakt

Od kilku lat możemy w Polsce obserwować swego rodzaju „walkę” miast o mieszkańca. Wiele miast także dzięki temu zaczęło zarządzać, a nie tylko administrować. Miasto staje się produktem, ale także oferentem dóbr, za które mieszkaniec, przedsiębiorca, turysta, będąc w  pewnym sensie klientem, płaci w formie podatków, a także rozmaitych, dodatkowych opłat. Takie spojrzenie na zależności między miastem a „klientem” doprowadziło do spopularyzowania marketingu terytorialnego. Celem artykułu jest zidentyfikowanie możliwości wykorzystania innych niż tradycyjne sposobów kształtowania wizerunku miasta. Przykłady empiryczne instrumentów kształtowania wizerunku miasta zostaną przedstawione w oparciu o obserwację tego typu działań wykorzystywanych we Wrocławiu.

Słowa kluczowe:

marketing, miasto, strategie zarządzania

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rurański, M., & Niemczyk, J. (2020). Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na przykładzie Wrocławia. Studia Miejskie, 11, 67–78. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2623

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.