Opublikowane: 2020-11-21

Egzo- i endogeniczna gospodarka turystyczna jako przykład kreowania i zarządzania przestrzenią w mieście

Jacek Kaczmarek

Abstrakt

Kluczowym pojęciem niezbędnym do podjęcia zaproponowanej drogi badawczej jest określenie produktu turystycznego. Jest on zbiorem użyteczności związanych z podróżami, czyli dostępnymi na rynku dobrami i usługami umożliwiającymi planowanie wyjazdów, ich odbywanie, wspominanie i gromadzenie doświadczeń z nimi związanych. Poszczególne fazy konstruowania i konsumpcji produktów turystycznych są podstawą do wyodrębnienia egzogenicznej i endogenicznej gospodarki turystycznej w miastach. Oryginalną  cechą prowadzonych rozważań jest zdefiniowanie zakresu endogenicznej gospodarki turystycznej oraz jej związków z zarządzaniem przestrzenią miejską. Podjęte zagadnienia mieszczą sie w problematyce badawczej ekonomiki miasta, marketingu geograficznego, geografii społeczno-ekonomicznej.

Słowa kluczowe:

endogeniczna gospodarka turystyczna, produkt turystyczny, zarządzanie miastem

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kaczmarek, J. (2020). Egzo- i endogeniczna gospodarka turystyczna jako przykład kreowania i zarządzania przestrzenią w mieście. Studia Miejskie, 7, 17–28. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2643

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.