Opublikowane: 2020-10-14

ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM MIASTA - UWAGI HEURYSTYCZNE

Jacek Kaczmarek
Studia Miejskie
Dział: Artykuły
DOI https://doi.org/10.25167/sm.2227

Abstrakt

Pojmowanie miasta jako produktu, dobra rynkowego należy do kanonu studiów z zakresu ekonomiki miasta i innych obszarów badawczych. Ostatnio opublikowano wiele prac, które opisują różne przypadki kształtowania wizerunku miast. Wartykule na podstawie dotychczasowego dorobku w tej materii przedstawiono propozycję systematyzowania i porządkowania zagadnień z zakresu konstruowania i utrzymywania na rynku wizerunku miasta. Uwzględniono następujące elementy: marka geograficzna,strategiczna misja miasta, tworzenie znaku graficznego, oddziaływanie na odbiorcę oraz monitorowanie skuteczności podejmowanych działań rozpatrywane w kontekście sztuki, nauki i praktyki.

Słowa kluczowe:

wizerunek, marka geograficzna, renta wizerunkowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kaczmarek, J. (2020). ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM MIASTA - UWAGI HEURYSTYCZNE. Studia Miejskie, 1, 29–38. https://doi.org/10.25167/sm.2227

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.