Opublikowane: 2020-11-21

Rola wizerunku w odniesieniu do rozwoju społeczno-gospodarczego miasta

Andrzej Raszkowski

Abstrakt

W artykule poruszono wybrane zagadnienia odnoszące sie do roli wizerunku w kontekście rozwoju społeczno-gospodarczego miasta. Na początku zaprezentowane zostały teoretyczne aspekty wizerunku miasta, z uwzględnieniem jego definiowania, wyszczególnienia adresatów działań związanych z kreowaniem wizerunku miasta, charakterystyki ważnych funkcji, jakie pełni wizerunek. W dalszej części omówiono role wizerunku w  rozwoju społeczno-gospodarczym miasta na przykładzie wzmacniania inwestycyjnej atrakcyjności miasta, zaprezentowano wymiary atrakcyjności inwestycyjnej uwzględniające kluczową rolę wizerunku. Przedstawiony został również pozytywny wpływ wizerunku na wybrane sfery funkcjonowania miasta, z szerszą charakterystyką oddziaływania na sferę społeczną.

Słowa kluczowe:

wizerunek, miasto, marketing terytorialny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Raszkowski, A. (2020). Rola wizerunku w odniesieniu do rozwoju społeczno-gospodarczego miasta. Studia Miejskie, 7, 81–89. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2649

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.