Rola wizerunku w odniesieniu do rozwoju społeczno-gospodarczego miasta

Andrzej Raszkowski




Abstrakt

W artykule poruszono wybrane zagadnienia odnoszące sie do roli wizerunku w kontekście rozwoju społeczno-gospodarczego miasta. Na początku zaprezentowane zostały teoretyczne aspekty wizerunku miasta, z uwzględnieniem jego definiowania, wyszczególnienia adresatów działań związanych z kreowaniem wizerunku miasta, charakterystyki ważnych funkcji, jakie pełni wizerunek. W dalszej części omówiono role wizerunku w  rozwoju społeczno-gospodarczym miasta na przykładzie wzmacniania inwestycyjnej atrakcyjności miasta, zaprezentowano wymiary atrakcyjności inwestycyjnej uwzględniające kluczową rolę wizerunku. Przedstawiony został również pozytywny wpływ wizerunku na wybrane sfery funkcjonowania miasta, z szerszą charakterystyką oddziaływania na sferę społeczną.

Słowa kluczowe:

wizerunek, miasto, marketing terytorialny

Ballotta M., 2004, Factors, actions and policies to determinate the investment attractiveness of a territorial system, Word Bank, WBI/PSD Investment Climate, Seminar Series, Ambrosetti, Washington.

Domański T., 2006, Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.

Florek M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Glińska E., Florek M., Kowalewska A., 2009, Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Kaczmarczyk M., 2011, Inwestycje przyciągają inwestycje, [w:] Miasta atrakcyjne dla biznesu, dodatek specjalny magazynu „Forbes” nr 5.

Kornak A., 1997, Jak gospodarować w regionach, gminach, miejscowościach turystycznych i uzdrowiskowych, Wyd. Comer, Toruń.

Koźmiński A., Piotrowski W., 1996, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.

Łuczak A., 2006, Wizerunek jako element strategii marketingowej miasta, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.

Marketing places Europe, 1999, aut. P. Kotler, C. Asplund, I. Rein, D. Heider, Prentice Hall, London.

Martin R., 2003, A study on the factors of regional competitiveness. A draft final report for The European Commission Directorate – General Regional Policy, University of Cambridge, Ecorys – Nei, Rotterdam.

Rainisto S., 2003, Success factors of place marketing: A study of place marketing practices in Northern Europe and the United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business, Espoo, Finland.

Stawiszyński T., 2011, Szczęśliwe adresy, „Newsweek Polska” nr 19.

Szromnik A., 2006, Marketing terytorialny – koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.

Szromnik A., 2010, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Zboralski M., 2000, Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa.
Pobierz


Opublikowane
2020-11-21

Cited By / Share

Raszkowski, A. (2020). Rola wizerunku w odniesieniu do rozwoju społeczno-gospodarczego miasta. Studia Miejskie, 7, 81–89. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2649

Autorzy

Andrzej Raszkowski 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.