The role of image in the context of town social and economic development

Andrzej Raszkowski




Abstract

The article discusses selected problems referring to the role of image in the context of town social and economic development. Its initial part presents theoretical aspects of town image, placing particular emphasis on its definition, listing the recipients of activities related to town image creation and characterizing the important functions played by a town image. Next, the role of image in town social and economic development is discussed from the perspective of its investment attractiveness strengthening and the dimensions of investment attractiveness, including the key role of image, are presented. Positive impact of image on selected spheres of town functioning is also discussed and supplemented by broader characteristics of its influence on the social sphere.

Keywords:

image, town, territorial marketing

Ballotta M., 2004, Factors, actions and policies to determinate the investment attractiveness of a territorial system, Word Bank, WBI/PSD Investment Climate, Seminar Series, Ambrosetti, Washington.

Domański T., 2006, Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.

Florek M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Glińska E., Florek M., Kowalewska A., 2009, Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Kaczmarczyk M., 2011, Inwestycje przyciągają inwestycje, [w:] Miasta atrakcyjne dla biznesu, dodatek specjalny magazynu „Forbes” nr 5.

Kornak A., 1997, Jak gospodarować w regionach, gminach, miejscowościach turystycznych i uzdrowiskowych, Wyd. Comer, Toruń.

Koźmiński A., Piotrowski W., 1996, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.

Łuczak A., 2006, Wizerunek jako element strategii marketingowej miasta, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.

Marketing places Europe, 1999, aut. P. Kotler, C. Asplund, I. Rein, D. Heider, Prentice Hall, London.

Martin R., 2003, A study on the factors of regional competitiveness. A draft final report for The European Commission Directorate – General Regional Policy, University of Cambridge, Ecorys – Nei, Rotterdam.

Rainisto S., 2003, Success factors of place marketing: A study of place marketing practices in Northern Europe and the United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business, Espoo, Finland.

Stawiszyński T., 2011, Szczęśliwe adresy, „Newsweek Polska” nr 19.

Szromnik A., 2006, Marketing terytorialny – koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.

Szromnik A., 2010, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Zboralski M., 2000, Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa.

Published
2020-11-21

Cited by

Raszkowski, A. (2020). The role of image in the context of town social and economic development. Studia Miejskie, 7, 81–89. Retrieved from https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2649

Authors

Andrzej Raszkowski 

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.