Antolak M., Krawiecka E., 2016, Analiza i waloryzacja krajobrazu nieczynnych linii kolejowych na przykładzie trasy Lidzbark Warmiński–Jarzeń, „Przestrzeń i Forma” nr 26, s. 177–186.
Google Scholar
City-Tunnel Leipzig. Chronik einer Eisenbahnverbindung vom 19. Bis zum 21. Jahrhundert, 2004, Hrsg. K. Ackermann, A. Glowienka, R.W. Heinemann, D. Ludwig, C. Schulze, W. Stein, Verlag Strom & Strom, Leipzig.
Google Scholar
Engel J., 2012, Wien Hauptbahnhof – Mehr als ein Bahnhof, „Beton- und Stahlbetonbau” Vol. 107, Iss. 6, s. 421–428.
Google Scholar
Hager B., 2015, Hauptbahnhof Leipzig. Eine Kathedrale des Verkers, VBN, Berlin.
Google Scholar
Hełdak M., Różak A., 2013, Możliwości zagospodarowania terenu nieczynnej linii kolejowej relacji Wołów–Lubiąż, „Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich” nr 3/III, s. 249–261.
Google Scholar
Johannsen, V., 1999, Der neue Hauptbahnhof Leipzig – Projektentwicklung und Projektmanagement, „Bautechnik” Nr. 76(2), s. 109–119.
Google Scholar
Kaczmarek S., Kowalczyk A., 2016, Rewitalizacja terenów poprzemysłowych i turystycznych, „Folia Turistica” nr 41, s. 283–308.
Google Scholar
Kostrzewski M., 2014, Development of the post-railroad lands – solutions background in the world, „Logistyka” nr 4, s. 4496–4501.
Google Scholar
Lewandowski K., 2007, Kolejowe przewozy poczty i przesyłek kurierskich, zmierzch czy szansa? Część 1, „TTS Technika Transportu Szynowego” nr 3, s. 31–38.
Google Scholar
Miszewska B., Szmytke R., 2015, Likwidacja linii kolejowych na Dolnym Śląsku a zmiany w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miast, „Studia Miejskie” t. 20, s. 189–202.
Google Scholar
Muszyńska E., 2016, Przykłady wykorzystania opuszczonych terenów powojskowych i pokolejowych w centralnej Polsce, „Mazowsze Studia Regionalne” nr 19, s. 261–279.
Google Scholar
Nowacka-Rejzner U., 2014, Nowa przestrzeń publiczna w zielonej strukturze Berlina – Park am Gleisdreieck, „Czasopismo Techniczne. Architektura” nr 111 9-A, s. 197–216.
Google Scholar
Pięt A., 2014, Przestrzeń publiczna wewnątrz dworców kolejowych i w ich otoczeniu, „Architecturae et Artibus” nr 6(3), s. 45–53.
Google Scholar
Skiba M., 2009, Przekształcenie nieczynnej linii kolejowej w promenadę w Zielonej Górze, „Architektura Krajobrazu” nr 1, vol. 22, s. 49–53.
Google Scholar
Taczanowski J., 2012, Stacja Wien Hauptbahnhof jako czynnik rozwoju przestrzennego i funkcjonalnego Wiednia, „Studia Miejskie” t. 5. s. 33–45.
Google Scholar
Załuski D., 2009, Tereny pokolejowe PKP S.A. – szanse i możliwości przekształceń na nowe funkcje miejskie, [w:] Przestrzenne aspekty rewitalizacji – śródmieścia, blokowiska, tereny poprzemysłowe, pokolejowe i powojskowe, red. W. Jarczewski, Instytut Rozwoju Miast, Kraków, s. 199–242.
Google Scholar
Załuski D., 2014, Dworzec kolejowy – jaki był, jaki jest i jaki być powinien, „TTS Technika Transportu Szynowego” nr 21, s. 7–16.
Google Scholar