„Powiedz swoim synom!”

Studiowanie Biblii za pomocą antycznej metody

Ottilia Lukács

Kolegium Teologiczne w Pécs
https://orcid.org/0000-0003-0838-9017

Abstrakt

Nauczyciele i szkoły stale konfrontują się z wyzwaniem nauczania młodzieży narracji biblijnej. Źródło tych wyzwań może być przypisane wielu różnym czynnikom. Najpierw są nimi luki historyczne i kulturowe między tekstem antycznym i nowoczesnym audytorium. Po drugie, jest nim luka kulturowa między szkołami, nauczycielami i nową generacją uczniów, która należy do pierwszego pokolenia urodzonego w XXI w. Po trzecie, trudne wydaje się dotarcie do uczniów dorastających w świecie kształtowanym przez rzeczywistość wirtualną i przez tzw. influencerów. Zarówno opisana sytuacja, jak i wspomniana luka kulturowa ulegają pogorszeniu przez kryzys pandemii koronawirusa: cały świat znajduje się w lockdownie, wiele ludzi na długi czas zostało zmuszonych do używania mediów społecznościowych i wirtualnej rzeczywistości. Na tym tle niniejszy artykuł proponuje metodę nauczania albo ujęcie, które może umożliwić nauczycielom większą skuteczność w nauczaniu i mieć większe znaczenie, aby przybliżyć uczniom świat narracji biblijnej, dostarczając alternatywnych znaczeń w modelowaniu ich sposobów myślenia i kształtowania ich tożsamości.

Słowa kluczowe:

oralność, tekstualność, Biblia hebrajska, nauczanie, opowiadanie historii, pamięć kulturowa


Opublikowane
2021-07-29

Cited By / Share

Lukács, O. (2021). „Powiedz swoim synom!”: Studiowanie Biblii za pomocą antycznej metody. Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 41(1), 35–50. https://doi.org/10.25167/sth.3214

Autorzy

Ottilia Lukács 
https://orcid.org/0000-0003-0838-9017

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

Licencja oraz prawa autorskie autorzy przekazują wydawcy, którym jest Redakcji Wydawnictw WT UO.