Nauczyciele i szkoły stale konfrontują się z wyzwaniem nauczania młodzieży narracji biblijnej. Źródło tych wyzwań może być przypisane wielu różnym czynnikom. Najpierw są nimi luki historyczne i kulturowe między tekstem antycznym i nowoczesnym audytorium. Po drugie, jest nim luka kulturowa między szkołami, nauczycielami i nową generacją uczniów, która należy do pierwszego pokolenia urodzonego w XXI w. Po trzecie, trudne wydaje się dotarcie do uczniów dorastających w świecie kształtowanym przez rzeczywistość wirtualną i przez tzw. influencerów. Zarówno opisana sytuacja, jak i wspomniana luka kulturowa ulegają pogorszeniu przez kryzys pandemii koronawirusa: cały świat znajduje się w lockdownie, wiele ludzi na długi czas zostało zmuszonych do używania mediów społecznościowych i wirtualnej rzeczywistości. Na tym tle niniejszy artykuł proponuje metodę nauczania albo ujęcie, które może umożliwić nauczycielom większą skuteczność w nauczaniu i mieć większe znaczenie, aby przybliżyć uczniom świat narracji biblijnej, dostarczając alternatywnych znaczeń w modelowaniu ich sposobów myślenia i kształtowania ich tożsamości.
Pobierz pliki
Zasady cytowania