Baudrillord, J. (2005) Symulakry i symulacja. Warszawa: Wydawnictwo Sic!.
Google Scholar
Bazylak, J. (1984) Postawy religijne młodzieży i ich związki z wybranymi elementami osobowości. Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej.
Google Scholar
Benedykt XVI. (2024) Encyklika Caritas in Veritate. Wrocław: Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej TUM.
Google Scholar
Benedykt XVI. (2016) ‘Przemówienie z okazji zgromadzenia plenarnego Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Mówimy ludziom o Bogu posługując się nowymi językami cyfrowymi’, 28 II 2011, in. M. Laskowska and K. Marcyński (eds.) Komunikacja społeczna według Benedykta XVI, pp. 51–54. Kraków: Wydawnictwo: PETRUS.
Google Scholar
Celary, I. (2003) ‘Środki społecznego przekazu w duszpasterskiej działalności Kościoła w Polsce w latach 1989–2000’, Elbląskie Studia Teologiczne 4, pp. 7–20.
Google Scholar
Celary, I. (2004) Rezurekcyjny wymiar nowej ewangelizacji i główne „miejsca” jej urzeczywistnienia. Opole: Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego.
Google Scholar
Celary, I. (2005) ‘Rola i znaczenie wychowania chrześcijańskiego w zaspakajaniu potrzeb psychoduchowych młodzieży’, in. E. Krzyżak-Szymański and A. Szymański (eds.) Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży zagrożenia cywilizacyjne w aspektach: pedagogicznym, instytucjonalnym i legislacyjnym, pp. 127–137. Mysłowice: Górnośląska WSP.
Google Scholar
Celary, I. and Łęcicki, G. (2024) ‘Werbalna a ikoniczna komunikacja religijna’, Ateneum Kapłańskie 183, pp. 585–602.
Google Scholar
Chmielewski, M. (2016) ‘Kultura medialna jako wyzwanie dla komunikacji wiary w świetle orędzi Benedykta XVI na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu’, Biuletyn Edukacji Medialnej 1, pp. 156–178.
Google Scholar
Duch, W. (2024) ‘Artificial Intelligence and the Limits of the Humanities’, Er(r)go. Teoria –Literatura – Kultura 48, pp. 269–297.
DOI: https://doi.org/10.31261/errgo.14525
Google Scholar
Dziewiecki, M. (2005) Komunikacja wychowawcza. Kraków: Wydawnictwo Salwator.
Google Scholar
Franciszek. (2019) Posynodalna adhortacja apostolska Christus vivit, do młodych i całego Ludu Bożego. Kraków: Wydawnictwo M.
Google Scholar
Franciszek. (2019) Przemówienie z 21 grudnia 2019 r. do przedstawicieli Kurii Rzymskiej. Available at: https://www.vatican.va/content/francesco/pl/speeches/2019/december/documents/papa-francesco_20191221_curia-romana.pdf, (Accessed: 26 Marz2025).
Google Scholar
Franciszek. (2020) Encyklika Fratelli tutti, 3 X 2020. Available at: https://www.vatican.va/content/francesco/pl/encyclicals/documents/papa-francesco_20201003_enciclica-fratelli-tutti.html (Accessed: 4 January 2024).
Google Scholar
Franciszek.(2024) List apostolski motu proprio Ad theologiam promovendam. Available at: https://wiez.pl/2024/05/11/franciszek-potrzebujemy-teologii-fundamentalnie-kontekstualnej/, (Accessed:26 Marz 2025).
Google Scholar
Ingarden, R. (1987) Książeczka o człowieku (A Little Bookabout a Man. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Jan Paweł II. (1980) UNESCO, Jan Paweł II, Przemówienie wygłoszone 2 czerwca 1980 roku w UNESCO. Available at: https://teologiapolityczna.pl/jan-pawel-ii-przemowienie-wygloszone-2-czerwca-1980-roku-w-unesco (Accessed: 28 May 2025).
Google Scholar
Jan Paweł II. (1994) Przekroczyć próg nadziei. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Jan Paweł II. (2021) Posynodalna adhortacja apostolska o powołaniu i misji świeckich w Kościele i świecie Christifideles laici. Wrocław: Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej TUM.
Google Scholar
Kępiński, A. (2001) Rytm życia. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Kowalski, R., Limber, S. and Agatson, P. (2010) Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu jagiellońskiego.
Google Scholar
Kuczkowski, S. (1991) Przyjacielskie spotkania wychowawcze. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Lange, R. (ed.) (2011) Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów. Warszawa: NASK – Instytut Badawczy.
Google Scholar
Lange, R. (ed.) (2023) Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców. Warszawa: NASK – Instytut Badawczy.
Google Scholar
Leon XIV, (2025) Przemówienie Leona do Kolegium Kardynalskiego, 10 maja 2025r.. Available at: https://www.vatican.va/content/leo-xiv/pl/speeches/2025/may/documents/20250510-collegio-cardinalizio.html (Accessed: 05 June 2025).
Google Scholar
Majka, J. (1993) ‘Wychowanie personalistyczne – wychowaniem integralnym’, in. F. Adamski (ed) Człowiek – Wychowanie – Kultura, pp. 96–106. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Malczewski, Ł. (2019) Czy leci z nami robot?, p. 2, Available at: https://dfusion.pl/wp-content/uploads/2019/03/Czy-leci-z-nami-robot_Raport_AI.pdf (Accessed: 30 May 2025).
Google Scholar
Maritain, J. (1988) Pisma filozoficzne, Kraków: Wydawnictwo: Znak.
Google Scholar
Marquardt, D. (2024) Dialog z chatbotem. Ujęcie mediolingwistyczne. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Google Scholar
Pasierb, J. (1982) Szkice o kulturze. Pelplin: Wyższe Seminarium Duchowne.
Google Scholar
Paweł VI. (1967) Encyklika o drogach, którymi Kościół katolicki powinien kroczyć w dobie obecnej przy pełnieniu swojej misji Ecclesiam suam. Paris: Édition du Dialogue.
Google Scholar
Penrice, J. (1998) Młodość i chrześcijaństwo, czyli zrozumieć swoją wiarę. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Przegalińska, A. (2025) Bot lekarzem duszy?. Available at: https://www.pismowidok.org/pl/archiwum/2016/16-cyfrowe-mroki/bot-lekarzem-duszy, (Accessed: 20 March 2025). Chociaż lepszym sformułowaniem tego, że „starają się nawiązać relacje”, byłoby stwierdzenie, że w taki sposób ich algorytmu są szkolone.
DOI: https://doi.org/10.36854/widok/2016.16.690
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2005) ‘Pedagogika pastoralna a wychowawcza funkcja Kościoła. Artykuł dyskusyjny’, Ateneum Kapłańskie, 144, pp. 437–453.
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2009) ‘Dialog pastoralny’, Ateneum Kapłańskie 153, pp. 46–59.
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2010) Funkcja wychowawcza w teorii i praktyce eklezjalnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2017) ‘Pastoral communication in the communal aspect’, Seminare, 38, pp. 37–48.
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2017.4.03
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2020) ‘Religia chrześcijańska a nowa kultura. Trudności w dialogu’, Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 27, pp. 275–291
DOI: https://doi.org/10.18276/skk.2020.27-15
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2024) ‘Interfejs Kościoła i świata w perspektywie prawdy o osobie ludzkiej. Analiza teologiczno-socjologiczna w świetle Konstytucji duszpasterskiej o Kościele w świecie współczesnym „Gaudium et spes”’, in. M.J. Tutak and T. Wielebski (eds.) Dziś i jutro realizacji w Polsce przesłania II Soboru Watykańskiego, pp. 169–190. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Replika (2025). Available at: https://replika.com, (Accessed: 20 March 2025).
Google Scholar
Shevat, A. (2019) Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych, Gliwice: Helion.
Google Scholar
Skorowski, H. (1986) ‘Współczesne problemy moralne młodzieży i możliwość ich rozwiązania w Sakramencie Pokuty’, in. K. Misiaszek (ed.) Problemy młodych. Katecheza w służbie nadziei, pp. 118–129. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Sobór Watykański II. (1965) Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum Educationis (GE), [online]. Available at: https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pawel_vi/inne/deklaracja_wych_28101965.html (Accessed: 6 June 2025).
Google Scholar
Stein, E. (2016) Filozofia psychologii i humanistyki. Kraków: Wydawnictwo Karmelitów Bosych.
Google Scholar
Tarnowski, J. (2003) Jak wychowywać. W ogniu pytań. Ząbki: Wydawnictwo Apostolicum.
Google Scholar