Veröffentlicht am: 2023-01-12

Wspomaganie procesu organizacji uczenia się dziecka w okresie zdalnej edukacji w doświadczeniu rodziców zastępczych

Patrycja Kaszubska-Dziergas , Edward Nycz
Family Forum
Rubrik: Przemiany rodziny
DOI https://doi.org/10.25167/FF/4777

Abstract

Tło badań: Rodzicielstwo zastępcze jest szczególnym rodzajem rodzicielstwa, które wymaga zaangażowania, poświęcenia, cierpliwości oraz odpowiednich umiejętności. Zdalne nauczanie w okresie Covid-19 było nową sytuacją zadaniową dla uczniów i ich opiekunów. Artykuł jest pewnym zapisem podmiotowej świadomości czasu zarazy lat 2020–2022.
Cel badań: Poznanie doświadczeń rodziców zastępczych w sytuacji wyznaczonych im przez system edukacyjny zachowań ułatwiających funkcjonowanie dzieci w czasie nauki zdalnej.
Metoda badawcza: Artykuł prezentuje rezultaty pilotażowych badań metodą wywiadu częściowo ustrukturyzowanego, przeprowadzonych na grupie rodziców zastępczych w marcu 2022 roku.
Osiągnięte wyniki: Analiza zebranego materiału empirycznego ukazała, że w swoich doświadczeniach i wyznaczonych im zachowaniach przez system edukacyjny – rodzice zastępczy wskazywali głównie na niedostatki współdziałania z nauczycielami i uogólnioną placówką szkoły we wspomaganiu procesu uczenia się dziecka w okresie zdalnej edukacji.
Wnioski: Świadomość zmian u badanych rodziców zastępczych uwarunkowana czynnikami zewnętrznymi zaistniałej sytuacji wskazywała na osobistą potrzebę dopasowania się do zaistniałej sytuacji edukacyjnej w celu pomocy wychowankom poddanym ich opiece.

Dateien herunterladen

Zitierregeln

Kaszubska-Dziergas, P., & Nycz, E. (2023). Wspomaganie procesu organizacji uczenia się dziecka w okresie zdalnej edukacji w doświadczeniu rodziców zastępczych. Family Forum, 12, 209–222. https://doi.org/10.25167/FF/4777
##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##