Opublikowane: 2019-04-03

Dyferencjacja, autonomia dorastających z perspektywy terapii rodzinnej

Attila András Szücs , Amaryl Árkovits , Krisztina Dorn

Abstrakt

Artykuł wychodzi z założenia, że późna i nie zawsze całkowita dyferencjacja z rodziny pochodzenia jest istotnym problemem w naszym społeczeństwie. Zamierzamy omówić tę kwestię, odnosząc się do modelu terapii indywidualnego rozwoju oraz modelu terapii rodzinnej. Praca ta przedstawia przegląd, jak różne szkoły terapii rodzinnej, szczególnie szkoła międzypokoleniowa, traktują kwestię indywidualnej dyferencjacji. Drugim modelem tu przedstawionym jest model Erika Eriksona, model indywidualnego psychospołecznego rozwoju. Podsumowując, staramy się zapewnić dogłębne zrozumienie problemów i trudności dyferencjacji oraz zasugerować możliwe sposoby, by relacje rodzice – dzieci mogły rozwijać się tak, by dziecko osiągnęło bezpieczną dorosłość z przyrodzonej niedojrzałości dorastania.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szücs, A. A., Árkovits, A., & Dorn, K. (2019). Dyferencjacja, autonomia dorastających z perspektywy terapii rodzinnej. Family Forum, 5, 85–93. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ff/article/view/696

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.