Media elektroniczne stanowią integralną część życia rodziny i dlatego stały się towarzyszami dzieci. Programy, które dzieci oglądają od wczesnego dzieciństwa, wpływają na ich rozwój psychiczny i kształtują ich normy moralne, postawy i opinie. Jednym z ważnych zadań rodziców jest określenie zasad oglądania programów w mediach elektronicznych, podjęcie decyzji, w jakim wieku ich dzieci powinny zacząć oglądanie programów, jakie programy są dla nich odpowiednie, jak długo i jaką porę dnia mogą spędzać przed ekranem. Problem badawczy, jak rodzice kontrolują i zarządzają oglądaniem telewizji u swoich przedszkolnych dzieci, został przeanalizowany przy zastosowaniu jakościowych metod badawczych – zastosowano dogłębne wywiady jako główną fenomenologiczną analizę metody badawczej. Badanie to podaje wyniki na temat zwyczajów oglądania telewizji przez dzieci w rodzinach uczestników badań. Badanie to analizuje środowisko i kontekst tych działań rodziny, w związku z którymi dzieci oglądają telewizję. W celu dokładniejszego zrozumienia technik rodzicielskich, których używając, rodzice chcą kontrolować oglądanie telewizji przez swoje dzieci, część badania stanowi pogląd rodziców na telewizję, pozytywne i negatywne skutki, które, według rodziców, oglądanie telewizji może przynieść ich dzieciom.
Pobierz pliki
Zasady cytowania