Opublikowane: 2019-04-18

Rodzicielska kontrola oglądania programów w mediach elektronicznych przez dzieci przedszkolne

Ján Knapík

Abstrakt

Media elektroniczne stanowią integralną część życia rodziny i dlatego stały się towarzyszami dzieci. Programy, które dzieci oglądają od wczesnego dzieciństwa, wpływają na ich rozwój psychiczny i kształtują ich normy moralne, postawy i opinie. Jednym z ważnych zadań rodziców jest określenie zasad oglądania programów w mediach elektronicznych, podjęcie decyzji, w jakim wieku ich dzieci powinny zacząć oglądanie programów, jakie programy są dla nich odpowiednie, jak długo i jaką porę dnia mogą spędzać przed ekranem. Problem badawczy, jak rodzice kontrolują i zarządzają oglądaniem telewizji u swoich przedszkolnych dzieci, został przeanalizowany przy zastosowaniu jakościowych metod badawczych – zastosowano dogłębne wywiady jako główną fenomenologiczną analizę metody badawczej. Badanie to podaje wyniki na temat zwyczajów oglądania telewizji przez dzieci w rodzinach uczestników badań. Badanie to analizuje środowisko i kontekst tych działań rodziny, w związku z którymi dzieci oglądają telewizję. W celu dokładniejszego zrozumienia technik rodzicielskich, których używając, rodzice chcą kontrolować oglądanie telewizji przez swoje dzieci, część badania stanowi pogląd rodziców na telewizję, pozytywne i negatywne skutki, które, według rodziców, oglądanie telewizji może przynieść ich dzieciom.

Słowa kluczowe:

dzieci przedszkolne, dzieciństwo, oglądanie telewizji, media elektroniczne, kontrola rodzicielska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Knapík, J. (2019). Rodzicielska kontrola oglądania programów w mediach elektronicznych przez dzieci przedszkolne. Family Forum, 4, 235–257. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ff/article/view/857

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.